Avatar billede nellemuz Nybegynder
20. oktober 2005 - 19:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at få PHP og MS Access til at arbejde sammen

Hejsa

Jeg vil meget gerne lavet et website på PHP og MS Access så access lagrer alle data om Menupunkter og Indhold af siderne.

Mit spørgsmål er sådan i hovedtræk hvordan jeg får Access til at lagre menupunkterne og linkene dertil?

Hvordan får jeg Access til at lagre sidens indhold, så når man trykker på menupunktet så er det kun indholdet der skifter ikke andet?

Mange Kram Michelle - Håber du kan hjælpe :D
Avatar billede gf Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:26 #1
Hej

Prøv at se på dette link, her er de basale funktioner beskrevet.

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=155&techid=6

mvh gf
Avatar billede nellemuz Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:29 #2
har læst det og ja det er en ekstremt god artikel. Nu ved jeg hvordan man henter ud fra en access database - jeg mangler bare at vide:

Hvordan får jeg php til at hente fra access så det er ligesom når man trykker på menupunktet, at det kun er indholdet der skifter, så vi kun har en indholds side? (Ligesom om hver content i access har et id, og så med linket i menuen er det kun id'ets indhold der skifter på siden)

Hvordan får jeg en menu med links hvor de bliver hentet ud af access?

MVH

Michelle
Avatar billede ctc-3d Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:30 #3
hmm... hvis du opretter en database med følgendende værdier:
Id | Titel | Indhold

Hvor ID er selvfølgelig er et autonummererings felt

så kan du lave din menu sådan her:
<?php

while ( ! $rs->EOF ) {
  if ( is_null( $rs->Fields[ "Title" ]->Value ) ) {
      echo "NULL";
  }
  else {
      echo "<a href='". $PHP_SELF ."?id=". $rs->Fields[ "Id" ]->Value ."'>" . $rs->Fields[ "Titel" ]->Value . "</a> <br>";
  }

  $rs->movenext();
}

?>

Inholdet kan du så få ved først at lave følgende database request

$rs = $db_connection->execute( "select * from TABEL where Id=". $id ."");

og så er det bare at lave følgende:

echo $rs->Fields[ "Indhold" ]->Value

der hvor du ønsker dit indhold