Avatar billede slepee Nybegynder
19. april 2001 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændring af skærmstørrelse

Er der en eller anden der kan sige mig hvordan man ændrer skærmopløsningen ved hjælp af en WinAPI eller såden noget? Evt. en component?
Avatar billede abpdk Nybegynder
19. april 2001 - 21:27 #1
Jeg har koden her. Du behøver ingen komponenter...øjeblik.
Avatar billede abpdk Nybegynder
19. april 2001 - 21:33 #2
EnumDisplaySettings()
ChangeDisplaySettings()

Jeg har et eksempel, men jeg er ikke sikker på at der virker..

MVH abpdk

Avatar billede snowball Novice
19. april 2001 - 21:38 #3
Du kan hente et eksempel her:

http://www.revolution.com.br/delphistop/chgmode.zip

Snowball
Avatar billede abpdk Nybegynder
19. april 2001 - 21:47 #4
Der lader til at mangle en resource fil i det eksempel...
Avatar billede snowball Novice
19. april 2001 - 21:49 #5
Yeps, men den bli\'r automatisk lavet igen når du indlæser projektet i Delphi. Eksemplet virker fint på min PC !

Snowball
Avatar billede abpdk Nybegynder
19. april 2001 - 21:52 #6
Du har ret. My fault, sorry!
Avatar billede slepee Nybegynder
20. april 2001 - 10:10 #7
Okay jeg kigger lige på eksemplet...
Avatar billede snowball Novice
02. maj 2001 - 20:57 #8
Kunne du bruge det til noget !? :)

Snowball
Avatar billede snowball Novice
11. maj 2001 - 22:39 #9
slepee: Har du fundet ud af noget !? :)

Snowball
Avatar billede slepee Nybegynder
12. maj 2001 - 18:54 #10
Jeg har kigget på det, og dit eksempel virker, men jeg fatter ikke helt hvordan du laver det i listboxen. Aner faktisk ikke hvad der står i FormCreate proceduren! :(
Er det noget med at lave en array af skærm\"modes\" og så skrive Index nr. til ChangeDisplaySettings(); ???
Jeg fatter rimeligt meget struktur og windowsprogrammering, i det jeg har kigget på C++, men jeg vidste ikke hvad API\'en hed.
Har du et link til noget Doc. eller skal jeg sidde og forsøge at forstå det dér ringe documentation der følger med Delphi?
En ting er jo at downloade en src. og compilere den, en anden er at forstå den!!! ;)
Avatar billede abpdk Nybegynder
13. maj 2001 - 03:22 #11
Hvis du nu sætter cursoren over det API kald du ikke forstår og trykker på F1 så burde du få en hjælpefil med beskrivelser frem som faktisk er mere C/C++ venlig end Delphi.

MVH
abpdk
Avatar billede slepee Nybegynder
14. maj 2001 - 09:26 #12
Jeg ved det, men alt det der står i SDK\'en jeg skal bruge kan jeg ikke se nogle steder i din kode!!! Jeg kan ikke se meget mere en bpp og højde + bredde.
Og jeg forstår ikke hvordan du kan åbne en listbox\'s items som DevMode strukturer...
;-----------------------------------

  while EnumDisplaySettings(nil,i,Devmode) do begin
    with Devmode do
      ListBox1.Items.Add(Format(\'%dx%d %d Colors\',[dmPelsWidth,dmPelsHeight,1 shl dmBitsperPel]));
    Inc(i);
  end;

<-- Fatter jeg altså nil af!!! ;)