Avatar billede donjensen Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:55 Der er 13 kommentarer

Video/codec problemer

Mediaplayer virker ikke ordenligt. De fleste film der bliver afspillet og farverne helt forkerte.
Min quicktime virker fint, men nogen gange bliver billedet helt grønt, og jeg kan ikke længere se noget (jeg har brug for quicktime).

Vil du fortælle mig at løsningen er at afinstallere windows, så bare lad være med et svare.

Jeg søger en løsning snarest, da jeg er så træt at dette tilbagevendende problem, at jeg snart skifter til MAC.
(ville gerne give 5000 point for den rigtige hjælp, men det må man ikke).
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. oktober 2005 - 15:08 #1
Virker skærmen generelt som den skal? Ellers kan det være at kablerne ikke sidder ordentligt "fast".

Ellers prøv evt. at downloade DefilerPak og installér denne pakke:
http://hellninjacommando.com/defilerpak/
Avatar billede donjensen Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:12 #2
Skærmen virker helt fint
Avatar billede boxer Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:17 #3
Du kan prøve at DL Gspot herfra:
http://www.headbands.com/gspot/
Programmet kan fortælle om du mangler codecs og evt. hvilke.

Prøv med den gratis mediaplayer Vlan:
http://www.videolan.org/
og se om det bliver bedre.
Avatar billede donjensen Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:20 #4
Defilerpack virker ikke, har tidligere prøvet at hente program der skulle fortælle mig hvad der mangler, men der mangler ikke noget. Det er også alle film den viser forkert, ikke kun de avanceret divx.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:49 #5
Jeg fandt denne codec som kan bruges til WMP:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339&title=Free%20DVD-Codec

Har du prøvet den anden player?
Avatar billede donjensen Nybegynder
20. oktober 2005 - 17:11 #6
Virker ikke.
Avatar billede mjallo Nybegynder
20. oktober 2005 - 18:35 #7
Hvilke codec har du installeret?
har du installeret nogle codec-pack?
Avatar billede donjensen Nybegynder
20. oktober 2005 - 19:49 #8
Ja nu har jeg jo installeret div. codec pack. Nimo lite pack, og så denne DefilerPack.
Avatar billede mjallo Nybegynder
21. oktober 2005 - 07:54 #9
ja så er jeg ikke i tvivl om hvad der forsager fejlen, det er dine codec-pack.

Det er mange års erfaringeren der siger at den eneste løsning er den man ikke må nævne.

installere ALDRIG codec-packs, og hent KUN codec  som du skal bruge og KUN på deres officelle sites.

Du kan kikke lidt tilbage her i forumet og se hvor tit og hvor mange der har måtte erfare det samme som dig efter de har installeret en codec-pakke.
Avatar billede donjensen Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:01 #10
Fejlen er opstået uden at jeg har opdaget det = efter en genstart.
Det må da kunne lade sig gøre at slette alle codecs, og på den måde komme tilbage til nul. En reinstallation bliver det ikke, da det unægteligt kommer igen!
Avatar billede boxer Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:45 #11
Det meste kan du finde under tilføj/fjern programmer - men der har du vel været?
Avatar billede mjallo Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:10 #12
ja du kan fjerne de enkelte codec, men det er ikke ensbetydende med at du fjerner det "lort" som codec-pack indtallere, og det er her jeg tror du vil få et problem.

se her hvordan man kan fjerne enkelte codec :
http://www.davk.dk/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=47
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. juni 2006 - 11:15 #13
Lukketid?