Avatar billede cmau Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvorfor vil den ikke skrive?

Hejsa

Når min form bliver tjekket, tjekker den rigtig nok, men hvis man ikke udfylder det hele, så skriver den bare:

Du skal udfylde feltet

Det antal gange, som der er felter man ikkke har udfyldt, den udskriver ikke det $felt[x] indeholder

if(isset($_POST['submit'])) {
$felt = array();
$felt[] = "navn";
$felt[] = "emne";
$felt[] = "mail";
$felt[] = "besked";
$x = 0;

for($i=-1;$i<=3;$i++) {
if(isset($_POST[$felt[$i]]) && empty($_POST[$felt[$i]])) {
echo '<p style="text-align:left;font-weight:bold;line-height:1em"><font color="#FF0000">Du skal udfylde feltet '. $_POST[$felt[$i]].'</font></p>';
  $x++;
}
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:17 #1
Prøv med :

echo '<p style="text-align:left;font-weight:bold;line-height:1em"><font color="#FF0000">Du skal udfylde feltet ' .$felt[$i] .'</font></p>';

På den anden måde slår du bare værdien op i det felt som r tomt.

Mort3n
Avatar billede nielle Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:19 #2
Ret også:

for($i=-1;$i<=3;$i++) {

- til:

for($i=0;$i<=3;$i++) {
Avatar billede cmau Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:23 #3
tak mort´3n