Avatar billede iggipop Nybegynder
19. april 2001 - 14:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backplane

Nu er det ikke fordi jeg skal købe denne switch, men jeg faldt over den idag og kom til at tænke over hvad backplane var:

HP ProCurve Switch 2324, 24x10/100Mbit, 9,6Gbps backplane, 2 transceiver slots

Hvad er det ?
Avatar billede popp Nybegynder
19. april 2001 - 14:06 #1
Backplane er en bus som bruges af kommunikationen på portene. Det er denne bus\' båndbredde som er opgivet.
Avatar billede popp Nybegynder
19. april 2001 - 14:08 #2
port1 port2 port...    port24
  |      |                  |
--X-----|-------------X-----
--------X-------------------
----------------------------

De vandrette streger angiver backplanet
Avatar billede iggipop Nybegynder
19. april 2001 - 14:13 #3
Hmm okay, det er altså den hastighed som switchen arbejder med internt mellem portene ?
Avatar billede popp Nybegynder
19. april 2001 - 14:16 #4
Jeps. Er der eksempelvis kommunikation mellem port 1 og 8 og mellem 2 og 7 deler disse båndbredden på backplanet.
Avatar billede iggipop Nybegynder
19. april 2001 - 14:20 #5
Okayyyy
Så hvis (i teorien) backplane\'t er for lille, vil man faktisk ikke kunne opnå 100 Mbit på hver port, hvis de fx. blev brugt samtidigt ?

Sikke en masse spgm ;o)
Avatar billede popp Nybegynder
19. april 2001 - 14:26 #6
Jeps ;-)
Større båndbredde => mere og hurtigere kommunikation
Avatar billede iggipop Nybegynder
19. april 2001 - 14:27 #7
Jamen tak for svaret, du bliver hermed 15 velfortjente point rigere !
;-)

Go\' dag !