Avatar billede connector Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mit website skal vise en ny side hver dag, kan Frontpage det?

Jeg har et website, hvor det er vigtigt at kunne vise en, så godt som komplet ny forside hver dag. Selvom det er samme URL skal indholdet ændre sig hver dag, kan Frontpage det?
Man skal simpelthen kunne 'rotere' mellem index-sider... på en måde.
Måske man også kan bruge et script eller hente data fra en database, men det har jeg ikke så meget forstand på.
Kan det overhovedet lade sig gøre.
Jeg håber i eksperter kan hjælpe.
Avatar billede mads Praktikant
06. december 2005 - 23:33 #1
Hej connector,

Prøv at indsætte denne javascript kode i din <head> sektion på åbningssiden:
************* snip *************
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
function initArray() {
this.length = initArray.arguments.length;
for (var i = 0; i < this.length; i++)
this[i+1] = initArray.arguments[i];
}
var DOWArray = new
initArray("Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday","Thursday","Friday","Saturday");
var today = new Date();
var day = DOWArray[today.getDay()+1];
window.location = day + ".html";
// End -->
</SCRIPT>
********** snap ******************

Og lav 7 html filer ved navn 'sunday.html', 'monday.html', etc. etc.
Og læg dem i samme mappe

Resten giver forhåbentligt sig selv :-)

:-) Mads
Avatar billede mads Praktikant
06. december 2005 - 23:35 #2
Det er ikke FrontPage der gør det, men en simpel javascript. Bemærk at jeg har lavet credit stå, da jeg selv har fundet koden på http://javascript.internet.com/

God fornøjelse,
:-)
Avatar billede connector Nybegynder
08. december 2005 - 21:29 #3
Hej Mads
Tusind tak for dit svar. Jeg vil prøve det lige så snart jeg får tid.

Venlig hilsen
Anders Olsen
www.1netbusiness.com