Avatar billede hanus Nybegynder
20. oktober 2005 - 11:32 Der er 7 kommentarer

2 ipadresser på mit trådløse netværkskort, hvordan gør jeg dette?

Min bærbare bruges to steder. Det ene sted modtager den sin IP via DHCP, og det andet sted har den en fast ip.
Dette problem har jeg løst ved at den primært får IP via DHCP, og via alternativ konfiguration angiver jeg den faste IP.
Denne løsning fungerer, men giver desværre en irreterende ventetid når den ikke får sin IP via DHCP.
Nogen der kender en smart måde at løse dette problem på?
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2005 - 12:20 #1
Kig på kommandoen netsh den kan hjælpe dig.

Skriv netsh -? i en kommandoprompt.
Avatar billede daki Juniormester
20. oktober 2005 - 12:29 #2
Som Leif skriver, brug netsh.
Hentet fra http://exp.dk/spm/333230
prøv følgende:
gem dine nuværende indstillinger
ved at gå i en dosprompt og skriv følgende...

netsh -c interface dump >tcpip-dhcp.txt

ændre nu tcp/ip opsættet til det statikiske..
og skriv.

netsh -c interface dump >tcpip-static.txt

for at loade et sæt netværksindstilling skriv

netsh -f tcpip-dhcp.txt

Bagefter kan du så lave 2 bat filer så du bare skal klikke på dem for at skifte netværksopsætning uden at skulle genstarte m.m.
Avatar billede hanus Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:11 #3
Hej, takker for svar.
Det fungerer umiddelbart, men løser ikke helt mit problem med ventetiden.
Skift fra statisk til DHCP tager under 10 sekunder, så det er fint nok.
Problemet er når jeg skifter fra DHCP til statisk IP, så er ventetiden på ca 1min før kommandoen går igennem. Og så er jeg jo desværre lige langt som før:(
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2005 - 14:15 #4
Okay ! Det har jeg ingen problemer med ! Jeg har dog til tider lang ventetid når jeg skifter fra Statisk til DHCP
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:08 #5
Har du prøvet "Alternativ konfig" under TCP opsætning.

Det er den konfig den vælger hvis den ikke finder en DHCP-server, men det vil nok stadig give en ventetid. Men du skal ikke have bat-filer mv.
Avatar billede daki Juniormester
20. oktober 2005 - 15:15 #6
bjuhl -> det er netop det han gør.
Avatar billede daki Juniormester
08. april 2006 - 14:42 #7
Lukke tid ??