Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Repeater Databinding

Hej

Jeg er igang med et projekt hvor jeg har nogle tider på et år hvor jeg vil kategorisere efter måned.

Jeg har en tabel med id, navn, tidspunkt og det er så meningen at hver gang man går fra en måned til den næste i de records der kommer. Så skal den printe ekstraordinært hvilken måned det er den nu er startet på. Sådan her:

Januar
  Navn1 Tidspunkt
  Navn2 Tidspunkt
Februar
  Navn3 Tidspunkt
osv.

Det vil sige jeg skal ind og evaluere hvert udtryk og se om der er timestampet er gået ind i en ny måned og skrive den pågældene.

Her kommet spøgsmålet så, kan jeg få de rå data ud fra DataSourcen sådan at jeg direkte kan se timestampet der bliver sat ind og ikke den datostring jeg har og hvilken event skal jeg binde til.

På Forhånd Tak
Matias Bjørling
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. oktober 2005 - 08:37 #1
programmerer du i asp.net 1.1 eller 2.0 ?
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
20. oktober 2005 - 10:44 #2
Jeg programmere i ASP.NET 1.1 :) Jeg venter med at skifte over til det er fuldt udviklet frameworket.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. oktober 2005 - 17:11 #3
du kan lave en funktion i codebehind
protected string VisMaaned(object maaned) {
if (maaned== DBNull.Value){
return "n/a";
}
try{
if(maaned != sidstemaaned)
{
sidstemaaned = maaned;
return maaned ;
}
else
return "";
}catch{
return "n/a";
}
sidstemaaned er så en private statisk int eller string
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. oktober 2005 - 17:16 #4
i aspx siden bruger du så:
<%# VisMaaned(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Maaned"))%>
eller dato eller hvad du skriver ud.
mit eksempel er noget forenklet
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:05 #5
Hej. Jeg endte med at sætte mig ind i nested repeaters. Smid et svar, så fyrer jeg nogle points over til dig :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. oktober 2005 - 08:29 #6
svar :)