Avatar billede ronja7 Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cursor i Select

Mit spørgsmål handler om cursor-style i en select, som er renderet gennem ASP.NET. Grunden til at det lander her, er at jeg ikke tror/håber at det har med .NET's rendering at gøre.

Ved initiel load af en DropDownList(et af ASP.NET's navne for en select), får jeg fint en pil som muse-cursor når jeg folder selecten ud. Et valg poster siden.

Efterfølgende er cursoren som ved inputfelter: Et I.
Men det er kun første gang den åbnes efter valg. Hvis jeg lukker den igen, og åbner den. Er cursor fin. Det samme gør sig gældende hvis jeg sætter fokus på et andet element, f.eks. åbner en anden select.
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2005 - 12:23 #1
<ole>

Det lyder som noget skod i .net-kontrollen. Du kan ikke få en tekst-cursor i et select-element.
Det kan du nok i den tilsvarende .net-kontrol, da den sikkert er opbygget med en <input type="text">. Samme grund-konstruktion kan sikkert også bruges som combo (hvor man kan skrive i den), ikke sandt?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede ronja7 Nybegynder
19. oktober 2005 - 13:15 #2
Kontrollen bliver renderet som <select >...
Avatar billede roenving Novice
19. oktober 2005 - 15:32 #3
Prøv at vise den relevante kode (som den ses i browseren !-)
Avatar billede ronja7 Nybegynder
19. oktober 2005 - 17:11 #4
<select name="selGlobalExponent" onchange="__doPostBack('selGlobalExponent','')" language="javascript" id="selGlobalExponent">
    <option value="0">1</option>
    <option selected="selected" value="3">1.000</option>
    <option value="6">1.000.000</option>
</select>
Avatar billede roenving Novice
19. oktober 2005 - 17:14 #5
Så har du vel noget, der ændres ved valg i select-boksen, som så af asp.NET-maskinen ændres til en input-boks !-)
Avatar billede ronja7 Nybegynder
19. oktober 2005 - 17:19 #6
Jeg kan jo få den rigtige cursor frem ved at åbne selecten, og lukke den igen uden at force postback. Dvs. fjerne den underlige cursor uden at posteback eller ændre noget i selecten.
Avatar billede ronja7 Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:29 #7
<style type="text/css">
    SELECT { CURSOR: default; }
</style>

Duuh..