Avatar billede bukselak Nybegynder
19. oktober 2005 - 01:27 Der er 2 kommentarer

For mange linjeskift i Flash via XML

Hej

Jeg har lavet en flash-fil, der importerer en XML-fil. XML-filen er genereret udfra en mySQL-database vha. PHP. Problemet opstår når XML'en via en array udskrives til et dynamisk tekstfelt.. Her kommer der konsekvent et linjeskift for meget (Altså \r\n i output-vinduet).

XML-filen er encoded i utf-8 og jeg har husket ignoreWhite...

news.php -filen ser således ud:
<?php

include("db.php");

$query = "SELECT * FROM $tb_news ORDER BY time DESC";
$results = mysql_query($query);

header ("Content-type: text/xml");
echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"utf-8\"?>\n";
echo "<root>\n";

while ($line = mysql_fetch_assoc($results)) {
    $date = date("j.n.Y - G:i", $line[time]);
    echo "\t<news id=\"".$line["id"]."\" headline=\"".utf8_encode($line["headline"])."\" date=\"".$date."\" author=\"".$line["uploader"]."\" image=\"".$line["image"]."\">\n";
    echo "\t\t<body>".utf8_encode($line["text"])."</body>\n";
    echo "\t</news>\n";
}

echo "</root>\n";
?>
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2005 - 01:34 #1
<ole>

Nej, det er din PHP-fil ... hvordan ser din XML-fil ud?

/mvh
</bole>
Avatar billede bukselak Nybegynder
19. oktober 2005 - 01:38 #2
Det er denne php-fil jeg indlæser i Flash som XML... XML-filen er dynamisk genereret.