Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
18. oktober 2005 - 21:56 Der er 3 kommentarer

Full screen

Hej,

Hvis jeg ønsker at lave et vindue full-screen og dette skal kunne du i alle slags browsere, (safari, firefox,MSIE) hvordan gør man så det - evt. links til referencer

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
/Jen
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2005 - 22:20 #1
<ole>

function myFullScreen(url) {
  var win, h, w = screen.availWidth;
  h = screen.availHeight;
  win = window.open("", "win", "top=0,left=0,fullscreen");
  win.resizeTo(w, h);
  win.location.href = url;
  win.focus();
}

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2005 - 22:23 #2
'fullscreen' gør, at IE åbner et vindue helt uden kanter ... det er kun IE, der kan det.

Bruger du den, skal du huske en lukkeknap i vinduet:
  <button onclick="window.close()">Luk</button>

Ønsker du vinduet ens i alle browsere, sletter du bare 'fullscreen' i window.open kaldet  :)
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:18 #3
Mange tak - lige en sidste ting. Nu er jeg en spade ud over alle grænser til HTML.

Kan du illustere de to situationer, hvis jeg evt. ønsker at fremkalde denne fullscreen ved at man trykke på et link og en situation hvor man trykker på det billede??

Igen mange tak