Avatar billede rbj_fp Nybegynder
18. oktober 2005 - 15:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C# og ADO(ikke ADO.NET) Og filer

Hej alle,

Nu er jeg lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre.

I det gamle ADO var der mulighed for at hente et recordset fra en file med recordset.Open "Placering af filen"

Nu er problemet at denne funktionalitet ønsker jeg at bruge i .NET og C#. Skal jeg bruge ADO.NET eller hvordan?

Har forsøgt med følgende kode:
ADODB.Recordset temp = new ADODB.Recordset();
temp.Open("c:\\foodpos\\xml\\table2.xml", null, ADODB.CursorTypeEnum.adOpenKeyset, ADODB.LockTypeEnum.adLockOptimistic, -1);
Men det giver:
System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80004005): [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified at ADODB.RecordsetClass.Open(Object Source, Object ActiveConnection, CursorTypeEnum CursorType, LockTypeEnum LockType, Int32 Options) at Common.Table_Handler.LoadFromFile(String fName) in c:\udvikling\backend\common\table_handler.cs:line 93

Det skal kunne læse op via en ADO2.6 forbindelse igen, da en legacy program skal aflæse noget af dataene
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2005 - 15:51 #1
.NET har fremragende XML support

og den XML fil med rettelse du gemmer må også kunne læses af hvad som helst
der kunne læse filen før

for lidt basal XML i C# prøv og læs http://www.eksperten.dk/artikler/498
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2005 - 15:53 #2
ADO record set svarer til ADO.NET data reader

og normalt vil man ikke i .NET tilgå XMl med en data reader - derfor mit
forslag om en alternativ mere .NET XML'sk måde
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
18. oktober 2005 - 15:55 #3
Det må jeg lige prøve at kigge på...
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
19. oktober 2005 - 08:13 #4
Hej

Jeg fandt ud af hvordan jeg kunne bruge den gammel ADO type, selvfølgelig ikke særligt elegant og burde måske holdes ud af den nye kode. Men det sikre mig at jeg kan bruge programmet sammen med det "gamle" system. På et tidspunkt bliver det "gamle" system jo nok skiftet ud.

Lukker Spørgsmålet

// RBJ_FP