Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:29 Der er 5 kommentarer

Server.Transfer problem

Hejsa...

Jeg har et knap som udfører en Server.Transfer("page2.aspx")
Den fører mig godt nok rigtigt nok hen på page2.aspx, men selve url'en i IE, er den samme.

Når jeg så bruger min tilbage knap som også anvender en Server.Transfer("page1.aspx"), så bliver jeg redirected til page2.aspx som jeg oprindeligt skulle være på.

Nogen forslag?

Greetings

DC
Avatar billede softspot Forsker
18. oktober 2005 - 10:34 #1
Hvad vil du opnå?

Server.Transfer flytter dig på serveren uden at klienten's url bliver ændret, og fungerer altså som en overførsel af kontrol fra en aspx-side til en anden på serveren (i stil med en funktionskald - der aldrig vender tilbage).

Hvis du vil navigere brugeren til en anden side skal du benytte Response.Redirect i stedet.
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:10 #2
Hey softspot

Nope for jeg skal gemme min session state etc. Hvis jeg bruger Response.Redirect så får jeg en Object Reference for jeg via noget javascript smider checkbox værdier ned i et session object.
Avatar billede softspot Forsker
18. oktober 2005 - 11:15 #3
OK, det forstod jeg ikke noget af...

Hvis du prøver at forklare lidt mere systematisk hvad du vil opnå, kan jeg muligvis forstå og hjælpe... :)
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:42 #4
All right... :-)

Prøver igen.

Jeg har et datagrid som jeg smider en helt masse data i.
Jeg har lavet en custom paging funktionalitet. Mennnnnn... i datagridet er der en column med checkboxes. Dem har jeg koblet sammen med noget Javascript. Når disse checkboxes bliver checked, så smides de i et session objekt.

Det jeg er i tvivl om er, om man mister session state når man anvender Response.Redirect frem for Server.Transfer.
Avatar billede softspot Forsker
18. oktober 2005 - 11:49 #5
Når du siger session-objekt, er det så session-objekt i traditionel forstand, dvs. det objekt der eksisterer på serveren? I så fald vil de bevares indtil session udløber (typisk 20 minutter efter seneste postback) og det burde en response.redirect ikke ødelægge. Hvis du derimod mener et session-objekt som du selv har lavet, f.eks. i form af et felt på din formular, så kan det se anderledes ud (specielt hvis du har slået viewstate fra på hele siden). Viewstate burde holde på data i din form, sålænge du poster tilbage til samme side...