Avatar billede hepou Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

this.options[this.selectedIndex].value

Hej

Jeg har en selectbox, hvor jeg gerne vil hive værdien af det valgte element ud og bruge det i et asp-script til at opdatere nogle andre data på samme side. Hvordan kan jeg få min onChange til at håndtere dette?

<select id="SectionHeader" onchange="">
                                    <% while not rs2.eof  %>
                                        <option value="<%=rs2("PageSectionID")%>"><%=rs2("PageSectionName")%></option>
                                    <% rs2.movenext
                                        wend
                                    %>
                                </select>

jeg vil helst undgå at skulle reloade siden
:)
Avatar billede softspot Forsker
17. oktober 2005 - 22:38 #1
Hvis siden ikke må reloade, så er det ikke en ASP-problemstilling, men en javascript-opgave. Hvis du ikke vil tilbage på serveren for at opdatere data, så er du nok nød til at cache alle varianter af data du skal bruge for at opdatere siden til at matche de forskellig tilstande den kan komme i ifht. din dropdown-liste...
Avatar billede hepou Nybegynder
30. oktober 2005 - 15:08 #2
sorry - havde lige glemt indlægget. Tak for svaret. Point ligger klar til dig.
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2005 - 17:59 #3
Det er helt ok - bare du kom videre... - velbekomme :)
Avatar billede hepou Nybegynder
30. oktober 2005 - 18:00 #4
Jeg kom videre ;)
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2005 - 18:01 #5
Tak for point :)