Avatar billede stevenizzle Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:25 Der er 6 kommentarer

Administrations knapper

Hvis jeg skal have nogle ekstra funktioner når jeg er logget ind, hvordan bør det så laves?

Jeg gider jo ikke tjekke om jeg er logget ind for at få en enkel knap.

Kunne man så skrive:

hvis man er logget ind, skal den indsætte nogle knapper forskellige steder på siden med java script:

if (..) {
document.getElementById('id').innerHTML = document.getElementById('id').innerHTML + 'knap';

document.getElementById('id2').innerHTML = document.getElementById('id2').innerHTML + 'knap2';
}

Eller har nogle en smartere måde?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. oktober 2005 - 22:38 #1
Jeg har lavet det på min side, hvor jeg tjekker om man er logget ind for hver gang.
Om der er smartere måder ved jeg faktisk ikke!
Men noget i stil med:
if(isset($_SESSION["admin"]))
{
echo "<a href=\"admins.php\">Ekstra Knap</a>";
}

og på siden: admins.php skal du selvfølgelig tjekke om if(isset($_SESSION["admin"]))
ellers sende til forsiden.
Avatar billede stevenizzle Nybegynder
19. oktober 2005 - 14:14 #2
Ja, den funktion er jo det logiske. Men jeg efterspørger bare nogle mere geniale funktioner - og ville min idé holde?

Jeg skal selvfølgelig nok lave sikring på de funktioner - altså hvis nu en af knapperne er til at slette, så vil jeg selvfølgelig sikre selve slet-siden.. Så er min idé sikker nok - og kunne i selv finde på at bruge den?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. oktober 2005 - 14:17 #3
Du kan jo godt lave det med noget javascript! :o)
Avatar billede stevenizzle Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:03 #4
Kunne du selv finde på at bruge det? Hvor stor en del af verden kan jeg risikere, at de ikke kan bruge det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. oktober 2005 - 21:14 #5
Jeg ville ikke bruge javascript! (men det er jo kun min mening, og ikke sikkert den er rigtig) :o)
Avatar billede stevenizzle Nybegynder
20. oktober 2005 - 11:45 #6
er der ikke andre der har nogle indskud? :/