Avatar billede urth Nybegynder
19. april 2001 - 08:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows vs. Unix

Jeg har lavet et program der kan komprimere og kryptere filer. Programmet skal kunne køre under windows og unix. Filerne bliver komprimeret og krypteret på windows siden og skal så pakkes ud på unix siden. Men det er lige som om at de to maskiner ikke taler samme sprog, så når jeg skriver noget binært i windows og læser det binært på unix, går der noget galt. Kan det redes?
Avatar billede peter_m Nybegynder
19. april 2001 - 08:45 #1
hvis du nævner hvilket programmerings sprog du har anvendt så hjælper det måske..

Hvis du benytter f.eks c/c++ så ser jeg ikke umiddelbart noget problem men du skal ikke forvente at du kan kryptere en exe program og køre det senere på en unix.

Du kan derimod godt kryptere textfiler og lig. hvor styresystem ingen hvorskel giver.

Skal bare være opmærksom på at du skal konvertere evt. tekstfiler da windows benytter #10 og #13 til linieskift, dette gøre man ikke i unix.
Avatar billede peter_m Nybegynder
19. april 2001 - 08:56 #2
Binært er et problem...hvor mun sun opfat byte code.
Avatar billede urth Nybegynder
19. april 2001 - 08:57 #3
Jeg programmere i c, og det giver problemer, da jeg skriver den komprimerede fils originalstørrelse binært ned i den fil som skal pakkes ud på unix, og de læser det tilsyneladende ikke ens. Hvis jeg pakker filen ud i windows er originalstørrelsen 2134, hvorimod den på unix er 145762005. Og det giver problemer!
Avatar billede peter_m Nybegynder
19. april 2001 - 09:04 #4
Jeg vil mene hvis du laver noget binært på en windows som du vil have unix til at læse så skal det gå galt.

Prøv at find en universal løsning og undlad binært.

Det kan godt være at der er en fælles c rutine som er kompatible på unix og windows som er beregning til at skrive binært med således at den konvertere men ellers ingen ideer.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. april 2001 - 09:21 #5
Du kan læse mere om uuencode på denne side:

http://www.informatik.uni-siegen.de/softdocs/gnudesc.html

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. april 2001 - 09:22 #6
Avatar billede urth Nybegynder
19. april 2001 - 14:49 #7
Løsningen var at man skulle swappe bytes.
union {
unsigned long    ul;
char        ch[4];
} uTemp;
char    cSwap;

uTemp.ul = dwFileSize;
cSwap = uTemp.ch[0];
uTemp.ch[0] = uTemp.ch[3];
uTemp.ch[3] = cSwap;
cSwap = uTemp.ch[1];
uTemp.ch[1] = uTemp.ch[2];
uTemp.ch[2] = cSwap;
dwFileSize = uTemp.ul;