Avatar billede vindermartin Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dato konvertering

Hej

Som i kan se på http://www.socialdemokraterne-bogense.dk/news.display.php?id=11 så vises det hele sådan set fint nok.. bortset fra datoen som vises med år først osv.

efter min mening burde date("dd - mm - YY"); vel konvertere det?? men hvor i echo '<p>'.$row['author'].' - '.$row['date'].'</p>'; denne sætning skal det stå.. jeg har prøvet mange forskellige steder efterhånden, men det resulterer i en blank side alle steder..!!
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:30 #1
Jeg er ikke helt 100% sikker, for kan ikke gennemskue hvor $row['author'] og -date står på din side, men jeg vil mene:

'<p>'.$row['author'].' - '.date("d-m-Y", $row['date']).'</p>';
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:31 #2
Ah jo, nu kan jeg se hvad du mener.

echo '<p>'.$row['author'].' - '.date("d-m-Y H:i:s", $row['date']).'</p>';
Avatar billede vindermartin Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:32 #3
nu viser den da en dato, men det er den 1-1-1970.. det står lige nedenunder overskriften
Avatar billede vindermartin Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:33 #4
men stadig forkert dato??
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:38 #5
Nå ja, selvf. Der var jeg lige et fjols et øjeblik...

Hvordan er dit udtræk? Altså din SELECT.
Avatar billede vindermartin Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:39 #6
$query = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id=".$_GET['id']."");

men går udfra det er denne du vil ha

"SELECT id,title,image,synopsis,author FROM news ORDER BY id desc"
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:41 #7
Så prøv lige:
$query = mysql_query("SELECT *, DATE_FORMAT(date, '%d-%m-%Y %H:%i:%s') as time
FROM news WHERE id=".$_GET['id']."");

og så udskriv den med $row['time'] i stedet for $row['date']. Og så bare fjern mit date()-fis igen :)
Avatar billede blady Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:42 #8
hehe de politiker gør sgu meget for at vise sig frem... nu bruger de sgu også it ekspert forum... hehehe

/Blady
Avatar billede vindermartin Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:44 #9
så det i alt ser sådan ud??

<?php
include('inc.config.php');
$query = mysql_query("SELECT *, DATE_FORMAT(date, '%d-%m-%Y %H:%i:%s') as time FROM news WHERE id=".$_GET['id']."");
$row = mysql_fetch_assoc($query);
echo '<h1>'.$row['title'].'</h1>';
echo '<p><b>'.$row['synopsis'].'</b></p>';
echo '<p>'.$row['author'].' - '.date("d-m-Y H:i:s", $row['time']).'</p>';
echo nl2br($row['text']);

?>
Avatar billede vindermartin Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:46 #10
glemte li date fiset.. men nu virker det.. helt kanont!!!!!!!!
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:46 #11
Nej, bare sådan:

echo '<p>'.$row['author'].' - '.$row['time'].'</p>'
Avatar billede blady Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:46 #12
instillingerne er mange
jeg bruger date("d-m-Y H:i")

men prøv se her http://dk.php.net/manual/da/function.date.php

/Blady
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:48 #13
Godt, så vil jeg tillade mig at smide et svar :)

Og hvis du vil se hvilke muligheder du har (som blady angiver), så bruger min løsning dog at formatere direkte i udtrækket -> http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html
Avatar billede blady Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:57 #14
ja, jaws mulighed er et godt valg

:o)

/Blady