Avatar billede ihtezaz Praktikant
16. oktober 2005 - 00:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opdater listbox fra en aspx popup vindue

Hej,

Jeg har en main aspx side med en datalist. Når der trykkes på knap vedsiden af datalisten, åbnes et popup også med et datalist og upload function, der uploader billeder, navne på de uploadede billede havner i datalisten, det jeg ønsker, er at listitems fra datalist i popup aspx siden også havner i main aspx sidens datalist.
Avatar billede jorgen_c Nybegynder
17. oktober 2005 - 13:52 #1
Du kan få popup.aspx til at reposte main.aspx med følgende javascript i popup.aspx:

  window.opener.document.forms(0).submit();

hvorefter listen i main.aspx skulle blive opdateret.

Du kan lukke popup.aspx-vinduet med:

  self.close();
Avatar billede ihtezaz Praktikant
17. oktober 2005 - 23:01 #2
tak, men det kan jeg allerede, jeg vil gerne vidde om jeg på nogen måde, lave postback på datalisten kun.
Avatar billede dgivoni Nybegynder
18. oktober 2005 - 23:03 #3
Kunne du ikke forklare det en anelse mere detaljeret, jeg er i hvert fald ikke helt med?
De to datalister du har, viser de samme type data? Og kommer de data fra databasen?
Hvad mener du med kun at lave postback på datalisten?
Avatar billede ihtezaz Praktikant
19. oktober 2005 - 10:37 #4
jo det kan jeg, begge datalister skal indeholde ens listitems, den ene listitem er på en popup side, og den anden på parent siden, når der indsættes en listitem på popup sidens listbox skal parent sidens listbox også opdateres og indeholde samme listitem som popupsidens. Dataen kommer ikke fra db, men det er heller ikke vigtig, det eneste jeg skal bruge, er at når popup sides listbox opdateres med en listitem kaldes parent sidens listbox og opdateres med samme listitem.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
19. oktober 2005 - 10:39 #5
Sorry mente listbox på 13 ord linie 1
Avatar billede dgivoni Nybegynder
19. oktober 2005 - 13:40 #6
Ok, jeg tror jeg forstår det nu.
Det ville have været noget nemmere, hvis du havde haft elementerne i databasen, så kunne du have nøjes med en refresh i den stil som Jorgen foreslog.
Hvordan opbevarer du de listitems du viser? Har du en bestemt datastruktur som du databinder til listboxen eller tilføjer du hvert item manuelt?
Under alle omstændigheder tror jeg at det nemmeste vil være at du gemmer alle elementerne i en session-variabel som begge lister viser. Så kan du fra popupvinduet refreshe main-siden, når der er tilføjet et nyt element og så vil det automatisk være samme liste der vises begge steder.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
19. oktober 2005 - 23:16 #7
dgivoni, denne løsning har jeg allerde. listitems genereres ud fra de billeder brugeren uploader, med billede navn som text og path som value. Løsning med at refreshe hele parent siden er ikke hensigtsmæssig, idet at datalistfill metoden isåfald kommer til at ligge i page_load på parent siden og jeg har mange andre komponenter på siden, der laver postbacks. Kunne datalistfill metoden
Avatar billede ihtezaz Praktikant
19. oktober 2005 - 23:18 #8
Glem den sidste linie.
Avatar billede dgivoni Nybegynder
20. oktober 2005 - 08:46 #9
ok, men ønsker du at gøre det via javascript så? Dvs. det hele i klienten, ikke nogen tur over serveren?
Avatar billede ihtezaz Praktikant
21. oktober 2005 - 10:13 #10
Ja det mener jeg er den eneste rigtig mulighed, du må meget gerne sende et eksempel, for "jeg sucks i javascript".
Avatar billede ihtezaz Praktikant
02. januar 2006 - 23:19 #11
lukker