Avatar billede stormdk Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:32 Der er 6 kommentarer

Upload i php

Hejsa exp.dk brugere!

Jeg har et billedeupload system som egentlig virker godt nok, bortset fra at det ik checker om billedet er over en vis højde / bredde. Scriptet bliver 'fodret' med input'et file. Nogen der kan se hvorfor at man ikke bliver sendt til ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=5 ?

Koden er som følger, ved godt 10 er et meget lavt tal for en bredde, og dette ændres.

$extlimit = "ja";
$limitedext = array(".JPG",".jpg",".jpeg");
$sizelimit = "ja";
$sizebytes = "35000";
$absolute_path = "img/users";

if($_POST['act']){
  $dir = "dir";
if ($file != "") {
  $ext=strrchr($file_name,'.');
  $ext=strtolower($ext);

if ($_FILES['file']['size'] > $sizebytes) {
  header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=1");
  break;
}

if (($extlimit == "ja") && (!in_array($ext,$limitedext))) {
  header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=2");
  break;
}

@copy($file, $absolute_path."/".$_COOKIE[user]."".$ext) or die("File couldn't be copied to server :  ".$absolute_path."/".$_COOKIE[user]."".$ext);

    #-+ Read the source image
    $src_img = ImageCreateFromJPEG($absolute_path."/".$_COOKIE[user]."".$ext);

    #Hent billedets bredde og højde
    $imginfo = getimagesize($absolute_path."/".$_COOKIE[user]."".$ext);

    $org_w= $imginfo[0];
    $org_h = $imginfo[1];

$maxwidth = "10";

    if($org_w < $maxwidth){
    header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=5");
    break;
    }

    #Sæt det nye billede
    $dst_img = imagecreatetruecolor($org_w,$org_h);

    #Ændre det!
    ImageCopyResized($dst_img, $src_img, 0, 0, 0, 0, $org_w, $org_h, $org_w, $org_h);

    #Gem det!
      ImageJPEG($dst_img, $absolute_path."/".$_COOKIE[user]."".$ext, "95");

    #slet "midlertidige" filer fra serveren.
    imagedestroy($dst_img);
} else {
  header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=3");
}
mysql_query("UPDATE users SET image='".$_COOKIE['user']."".$ext."' WHERE id= '$_COOKIE[user]' LIMIT 1");
header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=4");
}

Håber I har nogle gode svar :)
Avatar billede razmuzdk Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:42 #1
Prøv at lave en print_r($imginfo); efter linjen

$imginfo = getimagesize($absolute_path."/".$_COOKIE[user]."".$ext);

og se hvad den skriver...
Avatar billede stormdk Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:30 #2
Har jeg prøver, den giver bare width og height, men har jo læst på php.net, så variablerne er rigtige nok :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:39 #3
Jamen hvad udskriver den? Du skriver jo, at den ikke tjekke højde/bredde ordenligt. Ved at fortælle os/mig hvad $imginfo indeholder, kan vi komme nærmere en løsning :)
Avatar billede stormdk Nybegynder
15. oktober 2005 - 21:01 #4
Jeg har fundet fejlen, den chekker det sådan set helt fint :)

Problemer er at man bliver sendt videre ved hjælp af headers nede omkring updaten, for hvis jeg sætter en echo 'fejl'; så udskriver den fejlen.

Hvordan løser jeg header problemet? Jeg skal ha den til at registrere
header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?pMsg=5");

På forhånd tak,
Christian
Avatar billede razmuzdk Nybegynder
15. oktober 2005 - 23:48 #5
"Problemer er at man bliver sendt videre ved hjælp af headers nede omkring updaten, for hvis jeg sætter en echo 'fejl'; så udskriver den fejlen."

Hvilke headers? Hvilken "update"? :) Jeg forstår ik' hvad det er du spørger om.
Avatar billede stormdk Nybegynder
16. oktober 2005 - 10:14 #6
Hehe, ja var vist en dårlig formulering :/

Men jeg har løst problemet ved at skrive et nyt script :)