Avatar billede mamu Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Validering stopper ikke ved return false

Hej Eksperter

Jeg har en funktion til at validere en formular. Formularen ser således ud:

<form method="post" action="../poll/start_poll.asp" target="_blank" name="startpoll" onsubmit="valideringPoll();return false;">
<table>
<tr><td>Spørgsmål:</td><td><textarea class="grey" name="question" rows=4 cols="40"></textarea></td></tr>
<tr><td>Svar 1:</td><td><input class="grey" type="text" name="answer1" size=70></td></tr>
<tr><td>Svar 2:</td><td><input class="grey" type="text" name="answer2" size=70></td></tr>
<tr><td>Svar 3:</td><td><input class="grey" type="text" name="answer3" size=70></td></tr>
<tr><td></td><td><input  class="submit" type="submit" value="Opret afstemning">
<input class="submit" type="reset" value="Slet alt"></td></tr>
</table>
</form>

Og ved onsubmit kalder den valideringPoll() som ser således ud:

function valideringPoll()
{
  errorPoll = 0;
  if((document.forms[0].question.value=='') && (errorPoll==0))
  {
    window.open("popup.htm","hovsa","width=200,height=175,top=300,left=300");
    errorPoll = 1;
  }
  if((document.forms[0].answer1.value=='') && (errorPoll==0))
  {
    window.open("popup.htm","hovsa","width=200,height=175,top=300,left=300");
    errorPoll = 1;
  }

  if(errorPoll == 0)
  document.forms[0].submit();
}

Det virker bare ikke!!! Den sender indholdet selv om der ikke står noget i felterne. Hvad kan der være galt??
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:28 #1
prøv onsubmit="return valideringPoll();"
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:29 #2
document.forms[0].submit();
skal være
  return true
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2005 - 15:30 #3
Hrm, den kan jeg ik' li'e gennemskue ...

-- men prøv sådan:

<form method="post" action="../poll/start_poll.asp" target="_blank" name="startpoll" onsubmit="return valideringPoll(this);">

<script typ="text/javascript">
function valideringPoll(f){
  if(f.question.value == "" || f.answer1.value == "" || f.answer2.value == "" || f.answer3.value == ""){
    window.open("popup.htm","hovsa","width=200,height=175,top=300,left=300");
    return false;
  }
  return true;
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2005 - 15:33 #4
Hrm, horsmark, du nåede vist ikke at kigge det helt igennem ...

-- det første er alene direkte noget vrøvl, du når så lige at få rettet en anelse op på det med din anden kommentar, men der mangler stadig return false; så alt ialt er det kun egnet til at forvirre !-)
Avatar billede mamu Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:40 #5
Det virker roenving - som altid ;~) - smid et svar så jeg kan give nogen point.
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2005 - 15:44 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2005 - 15:49 #7
-- og tak for point ;~}
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:50 #8
..og tak for tæsk *GG*
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2005 - 15:51 #9
*lol*

-- det gentager jeg gerne, hvis du gentager indsatsen !o]