Avatar billede mamu Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af Id og tal

Hej Eksperter

Jeg har en database med forslkellige tabeller bl.a. 'poll' og 'start_poll' Først skal jeg hente det største Id i 'start_poll'. Det kan sikkert gøres smartere, men indtil videre er det gjort således:

strSQL = "Select * from start_poll Order By Id Desc"
set rs_start_poll = Conn.Execute(strSQL)
poll_aktiv = rs_start_poll("Id")

Herefter hentes de records fra poll, hvor 'nr' = 'poll_aktiv' som blev fundet tidligere. Det forsøges uden held således:

strSQL = "Select * from poll Where nr = poll_aktiv"
set rs_poll = Conn.Execute(strSQL)

Får følgende fejl:
Too few parameters. Expected 1.
Hvad er der galt??
Avatar billede kalp Novice
15. oktober 2005 - 13:18 #1
strSQL = "Select * from poll Where nr = "& poll_aktiv &""

måske..

sikker på alt er tal felter i databasen?
Avatar billede plx Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:25 #2
"Too few parameter" plejer at oversættes som: kolonnenavn er forkert (nr)

En genvej kunne være:

Select * from poll Where nr in (select max(id) from start_poll)
Avatar billede plx Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:26 #3
Nej, det er jo egentlig nok som kalp skriver. Når du ikke sætter variablen udenfor, så vil den forsøge at sammenligne med en kolonne som hedder poll_aktiv
Avatar billede mamu Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:39 #4
strSQL = "Select * from poll Where nr = "& poll_aktiv &""

-var netop hvad der skulle til, synes ellers jeg havde prøvet den... Men nu virker det i hvert fald - smid lige et svar!!
Avatar billede kalp Novice
15. oktober 2005 - 13:39 #5
Det får du her:)