Avatar billede montymus Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sql server findes ikke eller du har ikke adgang

Nogen der ved hvad den fejl betyder??

JEg sidder og koder lidt c#:

using System;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Data.SqlClient;
using System.Drawing;
using System.Web;
using System.Web.SessionState;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;

namespace _5sem
{
    /// <summary>
    /// Summary description for AllEvents.
    /// </summary>
    public class AllEvents : System.Web.UI.Page
    {
        protected System.Web.UI.WebControls.Label lbError;
        protected System.Web.UI.WebControls.DataGrid DataGrid1;

        private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            // Put user code to initialize the page here
            if(!IsPostBack)
            {
                try
                {

                    string ConnectStr ="server=localhost;uid=sa;pwd=03051996;database=5SEMTEST_DB";
                    string Cmd = "SELECT * FROM Event";

                    SqlDataAdapter DAdpt = new SqlDataAdapter(Cmd, ConnectStr);

                    DataSet ds = new DataSet();
                    DAdpt.Fill(ds, "Event");

                    DataGrid1.DataSource = ds.Tables["Event"].DefaultView;
                    DataGrid1.DataBind();
                }
                catch (SqlException err)
                {
                    lbError.Text ="Sorry an error has occured:" + err.Message;
                }

        #region Web Form Designer generated code
        override protected void OnInit(EventArgs e)
        {
            //
            // CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer.
            //
            InitializeComponent();
            base.OnInit(e);
        }

        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);

        }
        #endregion
    }

og når jeg så kompiler det for jeg fejlen som overskrifter siger..

Min server kører.. Det kan jeg se nede ved mit ur..  jeg har oprettet mine tabeller i V2003...

Help plz
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2005 - 13:28 #1
lytter serveren på TCP/IP (port 1433) ? (kan verificeres i server network utility
og med netstat)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2005 - 13:29 #2
og har du konfigureret til SQLServer security ?

(tja og - hvorfort bruger du ikek windows security ? det er normalt langt nemmere !)
Avatar billede montymus Nybegynder
14. oktober 2005 - 19:24 #3
arne_v jeg kan ikke hitte ud af det der windows sec. ting.. jeg gjorde som du sagde og den sagde der var en tilmeldt
Avatar billede montymus Nybegynder
14. oktober 2005 - 19:26 #4
Den fejl jeg får er :

Beskrivelse: Der opstod en ikke-afviklet undtagelse under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: Cannot open database requested in login '5SEMTEST_DB'. Login fails. Login failed for user 'MONTYMUZ\ASPNET'.

Kildefejl:

Linje 33:
Linje 34:                     DataSet ds = new DataSet();
Linje 35:                     DAdpt.Fill(ds, "Event");
Linje 36:
Linje 37:                     DataGrid1.DataSource = ds.Tables["Event"];

Kildefil: c:\inetpub\wwwroot\kalender\5sem\allevents.aspx.cs    Linje: 35

Staksporing:

[SqlException: Cannot open database requested in login '5SEMTEST_DB'. Login fails.
Login failed for user 'MONTYMUZ\ASPNET'.]
  System.Data.SqlClient.ConnectionPool.GetConnection(Boolean& isInTransaction)
  System.Data.SqlClient.SqlConnectionPoolManager.GetPooledConnection(SqlConnectionString options, Boolean& isInTransaction)
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
  System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState)
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable)
  _5sem.AllEvents.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\kalender\5sem\allevents.aspx.cs:35
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e)
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive()
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain()
Avatar billede montymus Nybegynder
22. oktober 2005 - 09:24 #5
lukket