Avatar billede limbloogie Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:38 Der er 3 kommentarer

sql > php > xml - undermenu?

Hej!
Sidder og bikser med et menu system der bliver lavet ud fra xml i flash.
Jeg har et problem med at få php'en til at lave submenus, kan ikke helt gennemskue hvordan det skal skrues sammen :/
koden ser sådan her ud endtil videre:

$query = 'SELECT * FROM products';
$results = mysql_query($query);

echo "<?xml version=\"1.0\"?>\n";
echo "<menus>\n";

while($line = mysql_fetch_assoc($results)) {
  echo "<button name='" . $line["name"] . "' location='php/" . $line["name"] . ".php'></button>\n";
}

echo "</menus>\n";

mysql_close($link);

?>

den udskriver:

<?xml version="1.0"?>
<menus>
<button name='reol' location='php/reol.php'></button>
<button name='bord' location='php/bord.php'></button>
</menus>

hvad jeg gerne vil have den til at gøre udover nuværende udskrift er submenus som skal udskives sådan:

<?xml version="1.0"?>
<menus>
<button name='reol' location='php/reol.php'>
  <subitem name = "information" info="php/produkt_bordogbaenk.php"></subitem>
  <subitem name = "mål" info="php/mål_bordogbaenk.php"></subitem>
</button>

<button name='bord' location='php/bord.php'>
  <subitem name = "information" info="php/produkt_bordogbaenk.php"></subitem>
  <subitem name = "mål" info="php/mål_bordogbaenk.php"></subitem>
</button>
</menus>

help! help! :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:48 #1
while($line = mysql_fetch_assoc($results)) {
  echo "<button name='" . $line["name"] . "' location='php/" . $line["name"] . ".php'>";
  $query2  = "SELECT * FROM produts WHERE name='". $line['name'];
  $result2 = mysql_query($query2);
  while($product = mysql_fetch_assoc($result2)) {
    echo ' <subitem name = "information" info="'.$product['information'].'"></subitem>';
    echo ' <subitem name = "mål" info="'.$product['maal'].'"></subitem>';
  }
  echo "</button>\n";
}

...hvis du laver en query i en query :-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:48 #2
det jeg har skrevet virker som sagt ikke men er for at demomstrere princippet :-)
Avatar billede limbloogie Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:20 #3
Hej horsmark,

jeg har prøvet sætte det sammen men får en "Parse error: parse error, unexpected $ in /home/shftdk/db/products.php on line 24" error??? Jeg er ikke helt sikker på at jeg er på rette vej.

<?PHP

$link = mysql_connect("localhost","username","password");
mysql_select_db("database");

$query = 'SELECT * FROM products';
$results = mysql_query($query);

echo "<?xml version=\"1.0\"?>\n";
echo "<menus>\n";

while($line = mysql_fetch_assoc($results)) {
    echo "<button name='" . $line["name"] . "' location='php/" . $line["name"] . ".php'>\n";
    $query2 = 'SELECT * FROM products';
    $results2 = mysql_query($query2);
    while($line = mysql_fetch_assoc($results2)) {
    echo "<subitem name'" . $line["product"] . "' location='php/" . $line["product"] . ".php'></subitem>";
}

echo "</menus>\n";

mysql_close($link);

?>