Avatar billede stefware Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med søgeresultat der ikke findes.

Hej

Jeg har en Access DB med en masse brugere, der til har jeg lavet en søgefunktion og så længe jeg søger med tom form eller navne jeg ved der er i databasen er der ingen problemer, men hvis jeg søger på et navn der ikke findes laver den fejl, jeg har forsøgt at "bygge" en if Len ind i det, men uden held, any hits til hvad jeg kan gøre?

Script:
<html>
<title>Datatek</title>
<head>
</head>
<body>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("datatek.mdb")
Conn.Open DSN

if Request.QueryString("navn") <> "" OR Request.QueryString("surname") <> "" Then

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * FROM Tabel1 WHERE fornavn LIKE '" & Request.Querystring("navn")  & "' OR efternavn LIKE '" & Request.Querystring("surname") & "'"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

  ' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
  Response.Write rs("fornavn") & "&nbsp;" & rs("efternavn") & "<br>"

  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)

Loop While Not rs.EOF

Else
  ' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
  Response.Write "<p>Der er ikke fundet noget på denne søgning</p>"
End If

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>
<%
' teeest
Response.Write "<h1>Hej " & Request.Querystring("navn") & "</h1>"
%>

</body>
</html>
Avatar billede softspot Forsker
13. oktober 2005 - 23:45 #1
Flyt din loop-betingelser op i toppen:

Do While Not rs.EOF

  ' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
  Response.Write rs("fornavn") & "&nbsp;" & rs("efternavn") & "<br>"

  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)

Loop
Avatar billede softspot Forsker
13. oktober 2005 - 23:46 #2
Du må ALDRIG læse i et recordset uden at sikre dig at der er mindst et element i det... og det er det du gør... :)
Avatar billede stefware Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:58 #3
Det kan jeg sgu da godt se nu hvor du siger det, underligt syntes bestemt jeg havde sakset det fra et script jeg har brugt tidligere, TAXI.
Avatar billede stefware Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:58 #4
How du mangler at svare!
Avatar billede softspot Forsker
14. oktober 2005 - 01:21 #5
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
15. oktober 2005 - 01:21 #6
Tak for point :)
Avatar billede stefware Nybegynder
15. oktober 2005 - 10:08 #7
Det er mig der takker ;-)