Avatar billede webhelpers Praktikant
13. oktober 2005 - 23:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hent variabel fra application

Hejsa

Jeg har et website, som er lavet i ASP, og som bruger applications til at gemme udvalgte variable.

Jeg har så lavet et par sider i .net c# hvor jeg skal hente variable fra applications.

Hvordan gør man lige det i C#?

I ASP henter jeg variablen således:

Application("UserOnline." & Int(1676))

Please help :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 23:20 #1
ASP.NET har et application objekt som fungerer stort set ligesom ASP application object

Men men men - det er ikke samme objekt d.v.s. at du kan ikke overføre data mellem
ASP og ASP.NET via application object
Avatar billede webhelpers Praktikant
13. oktober 2005 - 23:29 #2
Øv :-)

Jeg må bare dykke ned i databasen og hente info i stedet så.

Skriver du lige et svar, så får du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 23:31 #3
ok
Avatar billede webhelpers Praktikant
13. oktober 2005 - 23:47 #4
Jeg ved du er skarp, så vil du ikke hurtigt fortælle mig hvordan jeg henter variablens værdi i min SQL her? Jeg er (også!) helt væk i .net :-)

OdbcConnection MyConnection = new OdbcConnection(GetConnection());
MyConnection.Open();

OdbcCommand IsUserOnline = new OdbcCommand("SELECT LogDate FROM users_online WHERE UserID = " + InsertReceiverID + "", MyConnection);

OdbcDataReader reader = IsUserOnline.ExecuteReader();

ReceiverLogDate = // her vil jeg så indhente resultatet fra ovenstående SQL...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 23:49 #5
Hvad type er database feltet og hvad type er ReceiverLogDate ?
Avatar billede webhelpers Praktikant
13. oktober 2005 - 23:51 #6
DateTime
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 23:54 #7
Prøv:

OdbcDataReader reader = IsUserOnline.ExecuteReader();
ReceiverLogDate =

->

ReceiverLogDate = (DateTime)IsUserOnline.ExecuteScalar();
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 23:55 #8
ellers:

OdbcDataReader reader = IsUserOnline.ExecuteReader();
if(reader.Read())
{
  ReceiverLogDate = (DateTime)reader[0];
}
Avatar billede webhelpers Praktikant
13. oktober 2005 - 23:57 #9
Excellent

(DateTime)IsUserOnline.ExecuteScalar();

og væk med OdbcDataReader reader = IsUserOnline.ExecuteReader(); gav det ønskede resultat

Endnu en gang tak for hjælpen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 23:59 #10
ExecuteScalar er sådan en genvej når man kun har en enkelt kolonne og en enkelt række