Avatar billede unsafe Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Minni query problem

Ja simpelt er det, jeg skal hente fra tabeller venneliste hvor to_user = '$_GET[id]' OR from_user = '$_GET[id]' AND godkendt = 'yes'

Men den ignorere min AND godkendt = 'yes'

Således her min query ud:

mysql_query("SELECT * FROM venneliste WHERE to_user = '$_GET[id]' OR from_user = '$_GET[id]' AND godkendt = 'yes' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20");
Avatar billede jaw Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:43 #1
Prøv:

mysql_query("SELECT * FROM venneliste WHERE (to_user = '".$_GET['id']."' OR from_user = '".$_GET['id']."') AND godkendt = 'yes' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20");

Måske parantesen lige skal rykkes engang, det kan jeg sku aldrig huske, men tror nu den er som den skal være :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:45 #2
Afhænger af om godkendt altid skal være 'yes', eller kun når from_user er lig med sendt id.
Avatar billede human Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:49 #3
kommer an på om din godkendt tilhører to_user eller from_user
Avatar billede unsafe Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:22 #4
Jaw's svar virkede :-)

Smid et svar :-)
Avatar billede jaw Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:25 #5
Oki doki :)
Avatar billede unsafe Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:26 #6
Tak for det :-)