Avatar billede xorioz Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søger hjælp til SDL brug

jo jeg har nu genemgået en beginners guid til SDL og har da os fattet næsten alt :/ ... nå men jeg har så skravet et lille program der ikke regtig gør noget "yet" men det kommer jo

her er koden

---------------------------------------------

#include <SDL/SDL.h>

// initialising the system here!!
void Init_System()
{
if( SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO|SDL_INIT_AUDIO) <0 ){
  printf("Unable to init SDL: %s\n", SDL_GetError());
  return;
  }else{
  printf("SDL Initialized. %s\n");
  return;
  }

// Setup the screen
void Init_Screen()
{
SDL_Surface *screen;
screen = SDL_SetVideoMode(800, 600, 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
if (screen == NULL){
  printf("Unable to set 800x600 video: %s\n", SDL_GetError());
  return;
  }
  else{
  printf("800x600 video set. %s\n");
  return;
  }

// Run it all in main
int main(int argc, char *argv[])
{
Init_System();
Init_Screen();

SDL_Quit();
return 0;
}

---------------------------------------------

jeg compiler og her får jeg heller ikke nogen fejl eller noget men når jeg så køre programmet får jeg følgende fejl når den når til Init_Screen() ...

Fatal signal: Segmentation Fault (SDL Parachute Deployed)

skravet ned i filen stderr.txt
Dette betyder vil at programmet fejler et eller andet men Hvad?
Og hvad kan / skal jeg gøre ved det for at rette denne fejl?

ps. bruger Dev-C++ og er rimelig grøn inden for c / c++.
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:44 #1
printf("800x600 video set. %s\n");

Fjern %s
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:45 #2
Så dit SDL kode virker fint - det er bare den printlinje der skriver ud at det virker, der laver en segmentation fault.
Avatar billede xorioz Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:50 #3
damn...
ja well jeg sagde jo jeg var green.
nåmen mange tak skal du ha Dennis :D
Avatar billede dennismp Nybegynder
14. oktober 2005 - 00:12 #4
Det var så lidt. Men jeg tror de fleste kender til at lede de forkerte steder efter fejlen :) Men held og lykke med dit sdl-projekt. SDL er sjovt at lege med :)