Avatar billede annikal Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3d tegninger

Hej.
Jeg søger et program hvor man kan tegne f.eks sit hus og se det i 3D.
hvilket program kan man bruge til det hvis der findes sådan et...
Annikal
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:03 #1
Floorplan kunne være løsningen, det har eksisteret i mange år og i et blad fra Alt om data er det omtalt i deres blad Windows XP, på den medfølgende CD er der en prøveudgave (som der står "Fuldt program").
Udgaven af Windows XP er fra september i år, kan muligvis købes i en kiosk, eller må du prøve at kontakte Alt om data på tlf. 33 91 28 33 eller på mailadressen rw@audio.dk
Der er også en hjemmeside der hedder www.audio.dk
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:05 #2
Professional Home Design Suite, der kan du tegne dit hus og se det i 3D. http://www.punchsoftware.com/products/pro.htm
Avatar billede annikal Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:07 #3
Er de programmer så man kan tegne det indvendigt også, eller er det kun huset udefra man kan se?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:07 #4
jeg har selv brugt programmet for 10 år siden, det er sikkert ikke blevet dårligere.
Selvfølgelig kan du bevæge dig rundt i huset, kælder eller i haven, hvor du vist nok kan sætte buske og træer op.

Dog er der en ting du skal være opmærksom på, vindues og dørmål passer ikke hel til danske standarder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:07 #5
takker for pointene..
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:24 #6
Det må jeg da prøve også.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:31 #7
Vinduer og døre kan defineres manuelt i Homesite. Jeg har netop tegnet vores kommende tilbygning fra bunden, med korrekte mål på alle komponenter :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:49 #8
jeg har lige kastet et blik på artiklen om 3D-floorplan, der står blot at målene ikke er specielt danske, men at sagtens kan definere dem til danske standarder som nanoq er ind på.