Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:37 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde mit grafikkort!?

Hej alle sammen, til det her spørgsmål følger en lidt længere historie.
Jeg har købt i HP pavilion maskine og den fungerede fint, men pludselig en dag blev jeg angrebet med pop-uper hvorefter jeg slukkede maskinen, derefter kunne den ikke starte, på nogen måde. HP er selvfølgelig så smarte at man SELV skal lave en boot disc og backup disc, men det havde jeg ikke fået gjort. Jeg tog så en af mine venners brændte XP og lavede en boot disc af det og fik så til sidst Windows op og køre igen, men nu er der jo INGENTING på! men det kan jeg leve med... hvad jeg ikke kan leve med, er :

Jeg kan ikke finde mit grafikkort? jeg har søgt i add-Hardware men kan ikke finde mit Radeon Express 200 kort. ved ikke hvad jeg skal gøre!? når jeg prøver at installere Cathalyst siger den bare den ikke kan finde noget hardware som gør brug af det... PLEASE HJÆLP!

Hilsen Thomas
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 14:41 #1
du skal hente driverne inde fra HP´s hjemmeside, hvis du skriver hvilken model du har, finder vi dig lige et link ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:46 #2
Jeg mener at har en gendannelsesmulighed hvis du taster F10 (er ikke helt sikker på at det er F10) under opstart. Her kan du så vælge et gendannelsespunkt fra før der gik ged i det, eller det der kaldes en destruktiv systemgendannelse, hvor harddisken formateres og alt installeres påny. Pc'en bliver så nøjagtigt som da du købte den.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:47 #3
rettelse:
Jeg mener at HP har en....
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:50 #4
ved ikke hvilken model, har du nogle ideer til hvor jeg kan finde ud af det ?
Avatar billede boxer Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:01 #5
Det skulle du gerne kunne se på fronten af PC'en.
På min står der:
hp pavilion t465.dk
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:03 #6
boxer ... hvordan skulle jeg kunne det uden en cd? ... desuden.. det er rigtigt nok der står det ude i opstarten, men der sker INTET når jeg trykker F10 ... det he rer SÅS nederen, har lige brugt så mange penge på det lort
Avatar billede huset Praktikant
13. oktober 2005 - 15:04 #7
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 15:04 #8
ellers står det normalt på det klistermærke under bunden
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:04 #9
på min står der ikke andet end "HP Pavilion" nede i bunden
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:12 #10
der står nedeunder på et hvidt klistermærke:

BID= 52DKKheBLF.32DKheBLF1

featurebyte= 0qq021100

3233 2S2w 2G2M

RIN= DK52
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:14 #11
Der er også en med en stregkode hvor der står:

M150300985

E/R: A GLXX
Avatar billede boxer Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:16 #12
thomasriis > HP har et recovery system som standard på alle sine maskiner. Dette betyder at man altid kan sætte den tilbage til fabriksindstillingerne.
Det der nok er sket, er at du har slettet alt på din harddisk da du bootede op på den brændte cd.
Har du ikke en faktura hvor modellen er nævnt?
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:28 #13
nej, sidder og bliver helt sur på BILKA som har solgt mig den. Der er en kopieret folder hvor der er plads til at de skulle have skrevet modellen, men der står intet ud fra den, og det står ikke på computeren...
Håber ikke i gir op endnu, det er 5000,- der ryger lige ud i lokummet hvis jeg ikke får det til at virke
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:31 #14
har fundet ud af det nu!!! det er en:

model: HP pavilion a1000

product: a1018.dk
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 15:31 #15
rolig nu, vi skal nok få liv i den (ellers må du gerne sige hvor du smider den ud henen *G*), men du kan prøve og hente everest fra lavalys.com og se om det ikek kan fortælle dig model nummeret på den ;)
Avatar billede thomasriis Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:49 #16
har fået liv i den... TAK!
Avatar billede boxer Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:59 #17
Et link til drivere:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=en&lang=en&cc=us&product=461053&dlc=en&os=228
I tilfælde af du ikke allerede har fundet det :o)
Avatar billede huset Praktikant
01. november 2005 - 14:38 #18
Ved at være til til feedback eller lukning!?
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:23 #19
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 11:54 #20
brug for mere hjælp ?
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 13:36 #21
Også et svar fra mig.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 13:38 #22
boxer mpåske du selv kunne bede folk om feedback istedet for at lade andre gøre arbejdet og så bare lægge et svar nu det er så belejligt ?
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 13:42 #23
screem -> Du har ret. Jeg gør det også engang i mellem. Så vidt jeg husker har situationen også været omvendt.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 13:44 #24
boxer det mindes jeg bare ikke (men synes altid det er mmig der beder folk om respons med dertil hørende dårlig karma)
Avatar billede huset Praktikant
30. december 2005 - 13:52 #25
så så så drenge!

Godt nytår
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 13:53 #26
huset hehe der er ingen knurre på tråden mellem boxer og jeg, vi skal have vores små tvister engang imellem sådan kender jeg boxer bedst ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 14:08 #27
Enig :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 21:49 #28
Fik vi løst problemet eller...