Avatar billede lauritst Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP indsætter tabel langt nede på siden

Jeg har lavet en lille asp side til at se en samlet oversigt over data. Jeg har sat data ind i en tabel. Af en eller anden grund kommer tabellen meget langt nede på siden. Jeg kan ikke se hvad dette skyldes- kan I?
Avatar billede lauritst Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:12 #1
<html>
<title>Data fra vikardatabasen</title>
<head>
</head>
<body>

<h1> Indhold af vikardatabasen</h1>
<table  border=""10"" bordercolor=""black""><br><tr><td>Overskrift</td><td>Nummer</td><td>vikartype</td></tr><tr>
<%
Dim rsvikar
Dim strSQL
Dim DNS

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/vikardatabasen.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from faktura WHERE ((Year([dato start])=2005)) order by [vikar burareau] desc  "
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rsvikar = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

  ' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
  Response.write("<td>Faknr:  </td>") & "<td>" & rsvikar("fakturanummer") & "</td>" & "<td>" & rsvikar("vikar type") & "</td><br></tr>"

  ' Gå til næste Record i rs
  rsvikar.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rsvikar.EOF

response.write "</table>"

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>
Avatar billede fennec Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:16 #2
Der skal ikke være et <br> i denne linje:

Response.write("<td>Faknr:  </td>") & "<td>" & rsvikar("fakturanummer") & "</td>" & "<td>" & rsvikar("vikar type") & "</td><br></tr>"

Skal altså være:
Response.write("<td>Faknr:  </td>") & "<td>" & rsvikar("fakturanummer") & "</td>" & "<td>" & rsvikar("vikar type") & "</td></tr>"
Avatar billede softspot Forsker
13. oktober 2005 - 13:22 #3
...og så mangler der lige en lille parantes i slutningen af selv samme linie (men det har ikke noget med løsningen af problemet at gøre :)).
Avatar billede lauritst Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:23 #4
Ja, det var der det gik galt. Man kan godt komme til at stirre sig lidt blind på det. Mange tak for hjælpen!