Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2005 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Link i en tabel

Hej!

Jeg har en tabel med 3 kolonner og 2 rækker.

I første række er der i hver celle et link. Altså 3 forskellige links.

Når man trykker på hvert af disse links, skal de åbne noget tekst (som jeg har skrevet på 3 selvstændige html-sider) i den første celle i nederste række i tabellen.

Kan det lade sig gøre? Og hvordan gør man?

På forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. oktober 2005 - 13:34 #1
Hvis siderne ligger i html sider, og du ikke ønsker at benytte serverscript..

Er den letteste måde nok at lave en Iframe i den nederste celle, og give linkene et target til den iframe..

Herved vil linkene fortælle Iframen hvilken side der skal hentes..

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2005 - 13:51 #2
OK. Hvordan laver sådan en IFrame?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2005 - 13:56 #3
Glem mit sidste spørgsmål.

Jeg vil hellere spørge om, hvilket serverscript jeg evt. kan bruge til mit formål?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. oktober 2005 - 13:57 #4
alle serverscripts kan løse dit problem..

Men det er helt klart lettest at lave en iframe..
Avatar billede allanj1 Nybegynder
14. oktober 2005 - 08:35 #5
Hvordan laver sådan en IFrame?..

Insert > Tag > HTML Tags > Iframe.
Så sætter du data på.
Vælg den side der skal vises + højde og bredde på din Iframe.
HUSK at stå i den tabel som Iframen skal optræde i.
Avatar billede allanj1 Nybegynder
14. oktober 2005 - 08:37 #6
Det kan også laves i PHP med "include" men Iframe er nemmest at overskue hvis du ikke har viden om PHP :-)
Avatar billede yHec Novice
23. oktober 2005 - 21:26 #7
Og husk at ikke alle browsers understøtter iframes optimalt - det er jo et MS værktøj....
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2005 - 22:38 #8
<ole>

v >> Det er da noget grufuldt vrøvl! Du skal helt tilbage til NS4.X for at finde en browser, der ikke forstår iframes - og den er der mange dusin på WWW, der bruger mere.

Desuden er iframes en del af W3C's HTML-rekomendationer - og har været det i mange år. Det er _absolut_ ikke et 'MS værktøj'.
I så fald er CSS og XML også 'MS værktøjer' - og JavaScript et 'Netscape værktøj' .... rent sludder!

allanj1 >> Nej, du kan ikke erstatte en iframe med PHP. Du kan lave noget, der ser ligesådan ud - men det virker ikke på samme måde, som en iframe  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2005 - 22:39 #9
"og den er der _ikke_ mange dusin på WWW, der bruger mere."  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2011 - 12:56 #10
OK