Avatar billede choco Nybegynder
13. oktober 2005 - 04:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

lidt hurtig hjælp til openfiledialog

nu er jeg kommet så langt at jeg har fået åbnet min openfiledialog og få den til at vise de filer som den skal osv.

MEN... når jeg nu åbner en billede fil vil jeg gerne have den vist i en picbox...

hvordan henter man det billede som man har "åbnet" over i en picbox???
Avatar billede nielle Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:16 #1
If openFileDialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then
    Dim B As Bitmap = New BitmapopenFileDialog1.FileName);
    pictureBox1.Image = B;
End If
Avatar billede nielle Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:21 #2
Noget gik galt... :^|

Sådan her:

If OpenFileDialog1.ShowDialog = DialogResult.OK Then
    Dim B As Bitmap = New Bitmap(OpenFileDialog1.FileName)
    PictureBox1.Image = B
End If
Avatar billede choco Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:15 #3
super... det virker jo bare perfekt...

så hvis du smider et svar smider jeg nogle point til dig...
Avatar billede nielle Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:28 #4
Svar :^)
Avatar billede choco Nybegynder
14. oktober 2005 - 17:39 #5
tænkte på om jeg kan nå hurtig at spørger dig om en lille ting mere???
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2005 - 08:30 #6
Spørg løs :^)
Avatar billede choco Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:54 #7
hvordan får man lagt et billede ind i en picbox??? altså nu mener jeg ikk at man klikker på den og ligge et billede ind... jeg skal bruge den samme picbox til flere billeder... så når jeg klikker på den ene film skal der komme et billede frem og når det er den anden film skal det være et andet billede... jeg ville jo bare sige picbox.image = "c:\mig.jpg"

men det virker ikk helt...

håber du forstår hva jeg mener...
Avatar billede nielle Nybegynder
18. oktober 2005 - 18:34 #8
I stedet for at hente billedet via OpenFileDialog, kan du jo bare skrive filnavnet direkte:

Dim B As Bitmap = New Bitmap("c:\mig.jpg")
PictureBox1.Image = B
Avatar billede choco Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:27 #9
jamen nu er det jo forskellige stinavne som skal bruges efter som hva film det er jeg åbner... så hvis jeg nu får stinavnet til at vistes i en tekstbox eller noget linene skal den jo tage stinavnet der fra...
Avatar billede nielle Nybegynder
18. oktober 2005 - 23:02 #10
Hvis du vil hente filnavnet fra en tekstboks, så ser koden sådan her ud:

Dim B As Bitmap = New Bitmap(textBox1.Text)
PictureBox1.Image = B
Avatar billede choco Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:38 #11
nielle > sorry jeg ikk lige har fået svaret dig... men du skal have tak for hjælpen... det virker bare perfekt... det var lige præcis det jeg søgte... endnu en gang tak for hjælpen...
Avatar billede nielle Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:23 #12
No prob :^)