Avatar billede hilton2305 Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:15 Der er 3 kommentarer

GDI+ Fejl

string filename = "IMG_10.jpg";
FileStream fs = new FileStream(MapPath(filename), FileMode.Open, FileAccess.ReadWrite);
System.Drawing.Image image= System.Drawing.Image.FromStream(fs);
fs.Close();
PropertyItem[] propItems = image.PropertyItems;

I sidste linie får jeg følgende fejl:
A generic error occurred in GDI+.

Hvad gør jeg forkert???

Det koden skal blive når jeg er kommet ud over dette problem, er at hente EXIF info ud fra diverse billeder!
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2005 - 22:54 #1
Offtopic :

Jeg har brug den her tidligere, og har kun godt at sige om den:

http://www.codeproject.com/csharp/EXIFextractor.asp
Avatar billede martor Nybegynder
30. oktober 2005 - 22:33 #2
problemet er højst sandsynlig at du ikke har rettigheder til filen, eller rettere at ASPNET brugeren ikke har.
Avatar billede hilton2305 Nybegynder
30. oktober 2005 - 22:53 #3
Jeg tror det er rimeligt tvivlsomt at GDI+ fejl skulle være dække over manglende rettigheder, men man ved jo aldrig.

Det her ser dog ud til at løse problemerne:

      Encoding ascii = Encoding.ASCII;
      System.Drawing.Image image = System.Drawing.Image.FromFile(MapPath("IMG.JPG"));
      for(int i=0;i<image.PropertyItems.Length;i++)
      {
        System.Drawing.Imaging.PropertyItem p = image.PropertyItems[i];
      .......
      }
Jeg lukker her!