Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 16:40 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

sikker nemt - count

Jeg vil gerne have at antal besøgende bliver talt på min forside men bliver talt på en anden side evt i en anden mappe. Hvad skal jeg skrive på forsiden og hvad skal jeg skrive der hvor det skal udskrives. ?
Avatar billede dudal Nybegynder
18. april 2001 - 16:44 #1
Jeg er ikke helt sikekr på hvad du mener, men hvis du vil tælle sidevisninger på forsiden, men ikke på undersiderne kan du bruge dette:

Application(\"hits\") = Application(\"hits\") + 1

Det udskrives på med Response.Write Application(\"hits\")

Hvis det ikke er det du mener, kan du så ikke lige uddybe lidt?

/dudal
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 16:46 #2
alle der havner op min side, kommer man ind på en side der hedder default.asp ( www.zequenze.dk ) men jeg vil gerne have talt op hvor man der har besøgt min side inde i min admin del
Avatar billede magnus_tagmus Nybegynder
18. april 2001 - 16:47 #3
www.thecounter.com

her sætter du hvilken side den skal tælle, når du signer op f.eks. minside/index.html men den kode du skal indsætte, sætter du på din forside, så tæller den fordi det er det rigtige dokument, altså index.html den tæller nemlig kun på den side den er angivet på. Så indsætter du koden igen på minside/nymappe/side2.html her vil den ikke tælle fordi den jo er angivet til index.html. Men den vil dog stadig vise hvor meget den er på. Du kan selv bestemme hvordan counteren skal se ud/hvad den skal tælle, unikke eller alle besøg/hvor de kommer fra/skærm opløsning/styresystem og masser af java info, plus en masse andet. Og vi giver lige linket igen www.thecounter.com
Avatar billede magnus_tagmus Nybegynder
18. april 2001 - 16:49 #4
nåå, ikke bare et link i den blå luft idag hva =)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 16:50 #5
men det er ikke reload sikret vel ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 16:52 #6
Magnus jeg søger ikke chart agtigt lort, forstå dog at jeg ik gider de gratis tjenester på nette, de er grimme.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 16:59 #8
Har været der keyser men kan ikke få det til at passe dem der køre i samme side og mappe.
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2001 - 17:02 #9
din global.asa:

<script language=VBScript runat=Server>

Sub Application_OnStart
    Set nyFSO = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
    Set nyTaellerFil = nyFSO.OpenTextFile(\"D:\\inetpub\\wwwroot\\Betahak\\kila\\data\\counter.txt\")
    Application(\"nyTaeller\") = nyTaellerFil.ReadAll
    nyTaellerFil.Close
End Sub

Sub Session_OnStart
    Session(\"sideTaeller\") = 1
    Application.Lock
    Application(\"nyTaeller\") = Application(\"nyTaeller\") + 1
    Set nyFSO = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
    Set nyTaellerFil = nyFSO.CreateTextFile(\"D:\\inetpub\\wwwroot\\Betahak\\kila\\data\\counter.txt\")
    antal = Application(\"nyTaeller\")
    nyTaellerFil.Write(antal)
    nyTaellerFil.Close
    Application.Unlock
End Sub
</script>

din asp.fil:

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<title>Test af tæller</title>
</HEAD>
<BODY>

<h1>Test af tæller</h1>
<p>
    Du er gæst nummer <% = Application(\"nyTaeller\") %>, der besøger dette web.
</p><p>
    Du har besøgt denne side <% = Session(\"sideTaeller\") %> gange denne <b>session</b>
</p>
<% Session(\"sideTaeller\") = Session(\"sideTaeller\") + 1 %>

</BODY>
</HTML>

selve tælleren (counter.txt)

Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 17:06 #10
Hmmm....det skal ik være txt filer, det skal være access. men dudals halløj virker men er ikke reload sikret
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2001 - 17:07 #11
hvad er det du vil gemme i databasen da??? antallet? eller vil du (uden nogen egentlig grund) logge deres ip?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 17:10 #12
kig på www.zequenze.dk
og så skal det hele antal besøgende tælles op på en anden side i en anden mappe, og det må meget gerne også logge ip.
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2001 - 17:16 #13
a\'hva\'?

*tælles op på en anden side i en anden mappe*

Avatar billede dudal Nybegynder
18. april 2001 - 17:21 #14
Lav en tabel med Feltet Ip (Her har jeg også lige taget Tid).

På forsiden:

DinConn.Execute(\"INSERT INTO stats (IP,Tid) VALUES(\'\" & Request.ServerVariables(\"REMOTE_HOST\") & \"\', \" & NOW & \")\")

På admin siden:

Set Rs= DinConn.Execute(\"SELECT COUNT(*) As FOUND FROM stats\")

Response.Write rs(\"Found\")

/dudal
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 17:28 #15
Hvis jeg sender dig de to sider kan du så ik sætte det ind og lave en db ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 17:49 #16
Gider du dudal ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 17:51 #17
de to filer ligger her : www.zequenze.dk/eksperten/tael.zip
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 01:53 #18
Så er det sendt til dig, sammen med afstemningen fra dit andet spørgsmål.