Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2005 - 16:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Data fra Flash til PHP og omvendt

Hej eksperter!

Jeg skal til at lave en hjemmeside i Flash MX og vil have en logon-funktion på den.

To spørgsmål:

Hvad skal jeg skrive i Flash for at modtage oplysninger fra PHP
og hvad skal jeg skrive i PHP for at sende oplysningerne til Flash?

Hvordan sender jeg data fra Flash til PHP og hvordan får jeg PHP til at modtage dem?

Eks.:
Hvis jeg gerne vil have sendt variablen 'my_var' fra Flash til PHP og så have PHP til at modtage den, tilføje '_modtaget-php' og sende den til Flash?
Hvordan får jeg herefter Flash til at modtage den og tilføje '_modtaget-flash'?

Det var lidt af en mundfuld...
Håber den smager jer ;)
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:44 #1
Du sender og modtager data fra php med et LoadVars objekt:

var varsFraPHP = new LoadVars();
varsFraPHP.onLoad = function(success) {
  // Funktion der kaldes når variablerne er hentet fra PHP
  if(success) {
    trace("Variabler er modtaget? "+this.erModtaget);
  }
};

var varsTilPHP = new LoadVars();
varsTilPHP.var1DerSkalSendes = "værdi1";
varsTilPHP.var2DerSkalSendes = "værdi2";
varsTilPHP.sendAndLoad("mitScript.php", varsFraPHP, "GET");

så skal du bare få php til fx at skrive følgende ud:

erModtaget=ja

I PHP får du variablerne ind som normalt med GET, og du kan skrive flere variabler ud ved at skille dem med et '&', fx:

erModtaget=ja&nyVærdi=3&endnuNyere=noget helt andet
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:47 #2
...altså LoadVars.sendAndLoad(url, target, method) sender variablerne og venter på svar, og når der kommer svar kaldes target's (target kan være det samme eller et andet LoadVars objekt, eller bare null) onLoad() funktion...
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. oktober 2005 - 16:31 #3
http://www.exp.dk/spm/654437

jvf. spørers kommentar: 13/10-2005 14:36:50
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2006 - 08:27 #4
Ikke igen!
Jeg har glemt at skrive tilbage - igen!

Bare smid nogle svar...
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 14:06 #5
NÅ!
Så er I selv ude om det!

--- LUKKET ---