Avatar billede rille101 Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med layer position

Jeg har en bjælke i form af en tabel, og i tabellens celler har jeg lagt nogle layers med show/hide funktion. Når man fører musen hen over de enkelte celler, popper layerne så op som i en pop up menu. Når layeret popper frem, er layerets top placeret lige over bunden på cellen.

Problemet er, at layeret hos MAC brugere flytter sig lidt længere ned end bunden.

Dermed kan de ikke føre musen fra cellen og ned over layeret der indeholder menupunkter, da layeret forsvinder idet musen forlader cellen.

er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning.

Enten en MAC gardering, eller måske en forsinkelse på hide layer, hvad ved jeg...
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2005 - 18:41 #1
<ole>

Det lyder som en CSS-fejl - og det er jo absolut ikke usandsynligt, når der er tale om DW  :)
Vi må nok se noget kode ...

/mvh
</bole>
Avatar billede rille101 Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:02 #2
Hej Ole
Først vil jeg lige sige at http://www.exp.dk/spm/654756 som du også har kommenteret, også omhandler disse layers.
Jeg har vist klokket i det. Troede ikke at oprettelsen af det spm var gået igennem. Opdagede det først da jeg fik en mail fra mailrobotten. Så du behøver ikke bruge tid på begge spm. :)

Anyway.
Her er koden fra min head, samt koden med den tabel der indeholder hele moletjavsen med layerne.

<html>
<head>
<!-- TemplateInfo codeOutsideHTMLIsLocked="false" -->
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Birle.dk</title>
<!-- TemplateEndEditable --><style type="text/css">
<!--
body {
    background-image:  url("../images/stregbaggrund.jpg");
    margin-left: 0px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
}
.style34 {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif}
.style39 {
    font-weight: bold;
    font-size: 14px;
}
.style44 {font-size: 10px}
-->
</style>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_showHideLayers() { //v6.0
  var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args[i]))!=null) { v=args[i+2];
    if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'visible':(v=='hide')?'hidden':v; }
    obj.visibility=v; }
}
//-->
</script>
<link href="../haand.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<style type="text/css">
<!--
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
    color: #000000;
}
a:hover {
    text-decoration: underline;
    color: #000000;
}
a:active {
    text-decoration: none;
    color: #000000;
}
body,td,th {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 10px;
    color: #000000;
}
-->
</style>
<!-- TemplateBeginEditable name="head" --><!-- TemplateEndEditable -->
</head>

<table width="96%" height="20" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000" background="../images/stregbaggrund.jpg" bgcolor="#E9D177">
            <tr valign="middle" bordercolor="#CFB465">
              <td width="13%" class="finger"><div align="center" class="style31 style34 style39 style44">
                <div align="center">
                  <table height="20" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" onMouseOver="MM_showHideLayers('strikProdukter','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('strikProdukter','','hide')">
                    <tr>
                      <td width="114"><div id="strikProdukter" style="position:absolute; width:201px; height:43px; z-index:2; top: 137px; visibility: hidden;">
                          <div align="left">
                            <table border="1" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
                              <%if RSstrikmenu.eof then%>
  <tr bordercolor="#FFFFFF"><td width="5"></td>
      <td height="35" valign="middle" ><div align="left">Vi har pt. ingen<br>
        Strikprodukter </div></td>
      <td width="5" valign="middle" >&nbsp;</td>
      <%else%>
      <%
do while not RSstrikmenu.eof
%>
  <tr bordercolor="#FFFFFF">
    <td width="5"></td>
    <td height="15" valign="middle" ><div align="left" class="style12"><a href="/listview.asp?id=<%= cstr(RSstrikmenu("Varegruppe")) %>"><strong>
        <%response.write cstr(RSstrikmenu("Varegruppe"))%>
    </strong></a> </div></td>
    <td valign="middle" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <%
  RSstrikmenu.movenext
loop
%>
  <%end if%>
                            </table>
                          </div>
                          <span class="haand"><strong>Strik/</strong>Knitwear</span></td>
                    </tr>
                  </table>
</div>
              </div></td>
              <td width="9%"><div align="center">
                <table height="20" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" onMouseOver="MM_showHideLayers('Filtprodukter','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('Filtprodukter','','hide')">
                  <tr>
                    <td width="76"><div id="Filtprodukter" style="position:absolute; height:49px; z-index:3; visibility: hidden; top: 137px; width: 241px;">
                        <table border="1" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
                          <%if RSfiltmenu.eof then%>
  <tr><td width="5" bordercolor="#FFFFFF"></td>
      <td height="35" valign="middle" bordercolor="#FFFFFF" ><div align="left"><strong> Vi har pt. ingen<br>
        Filtprodukter </strong></div></td>
      <td width="5" valign="middle" bordercolor="#FFFFFF" >&nbsp;</td>
      <%else%>
      <%
do while not RSfiltmenu.eof
%>
  <tr>
    <td width="5" bordercolor="#FFFFFF" ></td>
    <td height="15" valign="middle" bordercolor="#FFFFFF" ><div align="left" class="style12"><a href="/listview.asp?id=<%= cstr(RSfiltmenu("Varegruppe")) %>"><strong>
        <%response.write cstr(RSfiltmenu("Varegruppe"))%>
    </strong></a> </div></td>
    <td valign="middle" bordercolor="#FFFFFF" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <%
  RSfiltmenu.movenext
loop
%>
  <%end if%>
                        </table>
                    </div>
                        <span class="haand"><strong>Filt/Felt</strong></span></td>
                  </tr>
                </table>
              </div></td>
              <td width="8%">
                <table width="90" height="20" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" onMouseOver="MM_showHideLayers('Stofprodukter','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('Stofprodukter','','hide')">
                  <tr>
                    <td width="90">
                      <div id="Stofprodukter" style="position:absolute; width:203px; height:45px; z-index:3; visibility: hidden; top: 137px;">
                          <table border="1" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
                            <%if RSstofmenu.eof then%>
                            <tr bordercolor="#FFFFFF">
                              <td width="5"></td>
                              <td height="35" valign="middle" ><div align="left"><strong>Vi har pt. ingen<br>
        Stofprodukter </strong></div></td>
                              <td width="5" valign="middle" >&nbsp;</td>
                              <%else%>
                              <%
do while not RSstofmenu.eof
%>
                            <tr bordercolor="#FFFFFF">
                              <td width="5"></td>
                              <td height="15" valign="middle" ><div align="left" class="style12"><strong><a href="/listview.asp?id=<%= cstr(RSstofmenu("Varegruppe")) %>">
                                  <%response.write cstr(RSstofmenu("Varegruppe"))%>
                              </a> </strong></div></td>
                              <td valign="middle" >&nbsp;</td>
                            </tr>
                            <%
  RSstofmenu.movenext
loop
%>
                            <%end if%>
                          </table>
                      </div>
                        <span class="haand"><strong>Stof/Fabric</strong></span></td>
                  </tr>
                </table>
                <div align="left"></div></td>
              <td width="16%"><table height="20" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" onMouseOver="MM_showHideLayers('smykker','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('smykker','','hide')">
                <tr>
                  <td>&nbsp;&nbsp;
                      <div id="smykker" style="position:absolute; height:50px; z-index:3; visibility: hidden; top: 137px; width: 219px;">
                        <table border="1" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
                          <%if RSsmykkermenu.eof then%>
  <tr bordercolor="#FFFFFF"><td width="5"></td>
      <td height="35" valign="middle" ><div align="left"><strong>Vi har pt. ingen<br>
        Smykker </strong></div></td>
      <td width="5" valign="middle" >&nbsp;</td>
      <%else%>
      <%
do while not RSsmykkermenu.eof
%>
  <tr bordercolor="#FFFFFF">
    <td width="5"></td>
    <td height="15" valign="middle" ><div align="left" class="style12"><strong><a href="/listview.asp?id=<%= cstr(RSsmykkermenu("Varegruppe")) %>">
        <%response.write cstr(RSsmykkermenu("Varegruppe"))%>
    </a> </strong></div></td>
    <td valign="middle" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <%
  RSsmykkermenu.movenext
loop
%>
  <%end if%>
                        </table>
                      </div>
                      <span class="haand"><strong>Smykker/Jewels</strong></span></td>
                </tr>
              </table></td>
              <td width="17%" class="style13">              <div align="center"><div align="center" class="style32 style34 style39 style44">
                <div align="center" class="style15">
                  <table height="20" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" onMouseOver="MM_showHideLayers('Karteflor','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('Karteflor','','hide')">
                    <tr>
                      <td><div id="Karteflor" style="position:absolute; width:227px; height:49px; z-index:3; visibility: hidden; top: 137px;">
                          <table border="1" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
                            <%if RSkarteflormenu.eof then%>
  <tr bordercolor="#FFFFFF"><td width="5"></td>
      <td height="35" valign="middle" ><div align="left"><strong> Vi har pt. ingen<br>
        Karteflor produkter </strong></div></td>
      <td width="5" valign="middle" >&nbsp;</td>
      <%else%>
      <%
do while not RSkarteflormenu.eof
%>
  <tr bordercolor="#FFFFFF">
    <td width="5"></td>
    <td height="15" valign="middle" ><div align="left" class="style12"><a href="/listview.asp?id=<%= cstr(RSkarteflormenu("Varegruppe")) %>"><strong>
        <%response.write cstr(RSkarteflormenu("Varegruppe"))%>
    </strong></a> </div></td>
    <td valign="middle" >&nbsp;</td>
  </tr>
  <%
  RSkarteflormenu.movenext
loop
%>
  <%end if%>
                          </table>
                      </div>
                          <span class="haand"><strong>Karteflor/Woolfibres</strong></span></td>
                    </tr>
                  </table>
</div>
                </div></td>
              <td width="13%" class="style13"><div align="center" class="style33 style34 style44">
                <table width="94" height="20" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                  <tr>
                    <td><div align="center"><span class="haand"><strong>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="bestilling.asp">Bestil/Order</a></strong></span></div></td>
                  </tr>
                </table>
                </div></td>
              <td width="15%"><div align="center" class="style32 style34 style39 style44">
                <div align="center">
                  <table height="20" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" onMouseOver="MM_showHideLayers('omBirleDk','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('omBirleDk','','hide')">
                    <tr>
                      <td><div id="omBirleDk" style="position:absolute; width:143px; height:54px; z-index:1; top: 137px; background-color: #FFFFFF; layer-background-color: #FFFFFF; border: 1px none #000000; visibility: hidden;">
                          <div align="left">
                            <table width="100%" height="84"  border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000">
                              <tr>
                                <td height="82" bordercolor="#FFFFFF"><table width="100%"  border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000">
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="ombirle.asp">Om Birle</a> </td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="kontakt.asp">Kontakt</a></td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="gaestebog.asp">G&aelig;stebog</a></td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="farvekort.asp">Farvekort</a></td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="links.asp">Links</a></td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="intern/intern.asp">Intern</a></td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                      <td height="15" bordercolor="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;<a href="../index.asp">Til forsiden </a></td>
                                    </tr>
                                </table></td>
                              </tr>
                            </table>
                          </div>
                          <span class="haand">Information</span></td>
                    </tr>
                  </table>
                </div>
              </div></td>
            </tr>
          </table>
Avatar billede rille101 Nybegynder
29. maj 2006 - 21:14 #3
Problemet er ikke blevet løst.
spm. lukket...