Avatar billede pelskee Nybegynder
12. oktober 2005 - 01:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL fejl i inner join

er der nogen som kan se fejlen i nedenstående sql:

SELECT * FROM dbo.tblCars, dbo.tblMake INNER JOIN dbo.tblCarUser ON dbo.tblCars.caruserID = dbo.tblCarUser.IDcaruser INNER JOIN dbo.tblCostcenter ON dbo.tblCarUser.costcenterID = dbo.tblCostcenter.IDcostcenter AND Geography = 'Jorcks Passage' WHERE makeID = IDmake ORDER BY RegistrationNumber ASC
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The column prefix 'dbo.tblCars' does not match with a table name or alias name used in the query.

/reports/include/cars_allcars.asp, line 68
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. oktober 2005 - 03:19 #1
Mener da ikke man skal angive den "dbo." del? Altså:

SELECT * FROM tblCars, tblMake INNER JOIN tblCarUser ON tblCars.caruserID = tblCarUser.IDcaruser INNER JOIN tblCostcenter ON tblCarUser.costcenterID = tblCostcenter.IDcostcenter AND Geography = 'Jorcks Passage' WHERE makeID = IDmake ORDER BY RegistrationNumber ASC
Avatar billede pelskee Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:57 #2
samme fejl:
SELECT * FROM tblCars, tblMake INNER JOIN tblCarUser ON tblCars.caruserID = tblCarUser.IDcaruser INNER JOIN tblCostcenter ON tblCarUser.costcenterID = tblCostcenter.IDcostcenter AND Geography = 'Jorcks Passage' WHERE makeID = IDmake ORDER BY RegistrationNumber ASC
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The column prefix 'tblCars' does not match with a table name or alias name used in the query.

/reports/include/cars_allcars.asp, line 68
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2005 - 13:31 #3
prøv (efter at have fyldt noget i for ?):

SELECT *
FROM ((dbo.tblCars INNER JOIN dbo.tblCarUser  ON dbo.tblCars.caruserID = dbo.tblCarUser.IDcaruser)
INNER JOIN dbo.tblMake ON dbo.?.? = dbo.tblMake.?)
INNER JOIN dbo.tblCostcenter ON dbo.tblCarUser.costcenterID = dbo.tblCostcenter.IDcostcenter AND Geography = 'Jorcks Passage'
WHERE makeID = IDmake ORDER BY RegistrationNumber ASC
Avatar billede pelskee Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:15 #4
fedt det virker:
tsk_sql = tsk_sql & "SELECT * FROM ((tblCars INNER JOIN tblCarUser  ON tblCars.caruserID = tblCarUser.IDcaruser) INNER JOIN tblMake ON tblCars.makeID = tblMake.IDmake) INNER JOIN tblCostcenter ON tblCarUser.costcenterID = tblCostcenter.IDcostcenter AND Geography = 'Jorcks Passage' WHERE makeID = IDmake ORDER BY RegistrationNumber ASC"

MEN jeg kan ikke overskue at implementere den i min hoved sql kan du ?

SQL:
<%
Dim rsResults
Dim rsResults_numRows

Set rsResults = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsResults.ActiveConnection = MM_claims_conn_STRING
tsk_sql = "SELECT *  FROM tblCars, tblMake "

If Request.QueryString("geography")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "INNER JOIN tblCarUser ON tblCars.caruserID = tblCarUser.IDcaruser INNER JOIN tblCostcenter ON tblCarUser.costcenterID = tblCostcenter.IDcostcenter  AND Geography = '" & Request.QueryString("geography") & "' "
End if

tsk_sql = tsk_sql & "WHERE makeID = IDmake "

If Request.QueryString("user")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND caruserID = " & Request.QueryString("user") & " "
End if
If Request.QueryString("make")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND makeID = " & Request.QueryString("make") & " "
End if
If Request.QueryString("nationality")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND Nationality = " & Request.QueryString("nationality") & " "
End if
If Request.QueryString("typeofuse")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND TypeOfUse = '" & Request.QueryString("typeofuse") & "' "
End if

If Request.QueryString("weight")="0-1000" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND (Weight BETWEEN '0' AND '1000') "
End if
If Request.QueryString("weight")="1001-2000" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND (Weight BETWEEN '1001' AND '2000') "
End if
If Request.QueryString("weight")="2001-3000" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND (Weight BETWEEN '2001' AND '3000') "
End if
If Request.QueryString("weight")="3001-5000" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND (Weight BETWEEN '3001' AND '5000') "
End if
If Request.QueryString("weight")="5001-10000" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND (Weight BETWEEN '5001' AND '10000') "
End if
tsk_sql = tsk_sql & "ORDER BY RegistrationNumber ASC "

response.write tsk_sql
rsResults.Source = tsk_sql
rsResults.CursorType = 0
rsResults.CursorLocation = 2
rsResults.LockType = 1
rsResults.Open()

rsResults_numRows = 0
%>
Avatar billede pelskee Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:34 #5
den skal på en eller anden måde implementeres i If Request.QueryString("geography")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "INNER JOIN tblCarUser ON tblCars.caruserID = tblCarUser.IDcaruser INNER JOIN tblCostcenter ON tblCarUser.costcenterID = tblCostcenter.IDcostcenter  AND Geography = '" & Request.QueryString("geography") & "' "
End if
Avatar billede pelskee Nybegynder
14. november 2005 - 11:13 #6
lukker