Avatar billede pelskee Nybegynder
12. oktober 2005 - 00:26 Der er 1 løsning

SQL inner join

er der nogen som kan hjælpe. jeg prøver at lave min første inner join - som ikke virker.

<%
Dim rsResults
Dim rsResults_numRows

Set rsResults = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsResults.ActiveConnection = MM_claims_conn_STRING
tsk_sql = "SELECT *  FROM dbo.tblDamage WHERE (DateOfDamage between '" & ConvertToSqlDate(Request.Querystring("startdate")) & "' AND '" & ConvertToSqlDate(Request.Querystring("enddate")) & "') "

If Request.QueryString("ship")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND shipsID = " & Request.QueryString("ship") & " "
End if
If Request.QueryString("flag")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "INNER JOIN dbo.tblShips ON dbo.tblDamage.shipsID = dbo.tblShips.IDship AND flagID = " & Request.QueryString("flag") & " "
End if
If Request.QueryString("search")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND Description LIKE '%" & Request.QueryString("search") & "%' "
End if
If Request.QueryString("type")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND Type =  '" & Request.QueryString("type") & "' "
End if
If Request.QueryString("reported")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND SurveyedByInsurance = 'Y' "
End if
If Request.QueryString("caseopen")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND CaseClosed = 'Y' "
End if

'response.write tsk_sql
rsResults.Source = tsk_sql
rsResults.CursorType = 0
rsResults.CursorLocation = 2
rsResults.LockType = 1
rsResults.Open()

rsResults_numRows = 0
%>
Avatar billede pelskee Nybegynder
12. oktober 2005 - 00:39 #1
dette ser sørme ud til at virke:

<%
Dim rsResults
Dim rsResults_numRows

Set rsResults = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsResults.ActiveConnection = MM_claims_conn_STRING
tsk_sql = "SELECT *  FROM dbo.tblDamage "

If Request.QueryString("flag")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "INNER JOIN dbo.tblShips ON dbo.tblDamage.shipsID = dbo.tblShips.IDship AND flagID = " & Request.QueryString("flag") & " "
End if

tsk_sql = tsk_sql & "WHERE (DateOfDamage between '" & ConvertToSqlDate(Request.Querystring("startdate")) & "' AND '" & ConvertToSqlDate(Request.Querystring("enddate")) & "') "

If Request.QueryString("ship")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND shipsID = " & Request.QueryString("ship") & " "
End if

If Request.QueryString("search")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND Description LIKE '%" & Request.QueryString("search") & "%' "
End if
If Request.QueryString("type")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND Type =  '" & Request.QueryString("type") & "' "
End if
If Request.QueryString("reported")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND SurveyedByInsurance = 'Y' "
End if
If Request.QueryString("caseopen")<>"" Then
tsk_sql = tsk_sql & "AND CaseClosed = 'Y' "
End if

response.write tsk_sql
rsResults.Source = tsk_sql
rsResults.CursorType = 0
rsResults.CursorLocation = 2
rsResults.LockType = 1
rsResults.Open()

rsResults_numRows = 0
%>