Avatar billede jonas_h Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:29 Der er 8 kommentarer

Alternativ til cookies?

Jeg har en side kørende, som efterhånden er begyndt at få mange besøgende. Og derfor oplever jeg nu mere og mere problemer - specielt med cookies.
Hos nogle vil computeren ikke tillade at skrive til cookies.

Er der et alternativ til brug af cookies? Er ikke meget for at bruge Sessions, da dette jo tager hårdt på serveren. Eller hvad?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:01 #1
Hvad bruger du dine cookies til lige nu?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:06 #2
Login info... F.eks. i øjeblikket kan jeg ikke logge ud på siden - dvs. den asp-kode som sætter de nødvendige cookies værdi til "" bliver ikkek udført ordentligt...
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:16 #3
Cokkies til auto-login, derefter session. Dette er normalt den måde det gøres på.

Der er ikke rigtigt nogen alternativer med mindre at du overføre logon-info som et del af url'et, men så ryger jo noget af sikkerheden.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:17 #4
Hvorfor bliver din nuværende ASP kode egentlig ikke udført korrekt?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:22 #5
Jamen det er det jeg ikke aner.. Tror det har noget med den sikkerhed man har sat explorer til.

Men hvor hårdt tager Sessions på serveren?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:25 #6
Ikke hårdere end cookies.
Avatar billede mnoer Nybegynder
12. oktober 2005 - 17:22 #7
Har aldrig oplevet nogle problemer med brug af sessions, heller ikke på systemer der har mange brugere.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2005 - 19:42 #8
Lukketid?