Avatar billede sbi Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:31 Der er 5 kommentarer

Søgestring med komma i ContainsTable?

Jeg har et pudsigt problem med en ContainsTable søgning.

Jeg gør følgende.

SELECT  *
FROM    Containstable(item_searchtable, SearchText, '3,5')

Min søgestring er '3,5' men Sql serveren vil slet ikke være med til det komma.

Hvad stiller jeg op?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2005 - 11:32 #1
Prøv :
SELECT  * FROM Containstable(item_searchtable, SearchText, '"3,5"')

Læg mærke til " inden for ' - bare et shot udfra at have læst spec. på den.
Avatar billede sbi Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:47 #2
Nej - det har jeg også prøvet, dur ikke.

/SBI
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2005 - 12:22 #3
Det er ikke sådan at kolonnen har typen tal vel? I givet fald kunne 3.5 måske givet et match, hvilket du jo sikker allerede har prøvet ;)
Avatar billede sbi Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:26 #4
Nej, kolonnen er en varchar kolonne. Hvis jeg laver en søgning med . istedet for , så er der ingen systemfejl, bortset fra at den selvfølgelig ikke finder de  forekomster af 3,5 som jeg leder efter.

/SBI
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2005 - 12:48 #5