Avatar billede testman Nybegynder
11. oktober 2005 - 12:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange poster i et datagrid/dataset?

Hej
Jeg har et problem. Jeg har lavet et yderst simpel program, med en database indeholdende Id og tekst. Der er 400 poster i databasen, men når jeg henter det ind i programmet, så viser den de første 359, men den vil så ikke vise flere...
Programmet består af en datagrid, hvor der er knyttet et dataset til - Har én af de to begrænsninger på hvor mange poster der kan være?
Avatar billede csvendsen Nybegynder
12. oktober 2005 - 06:03 #1
Der er nok en begrænsning i, hvor mange poster et datagrid kan håndtere, men ikke på kun 359. Jeg har selv en side hvor der p.t. vises 1721 rækker i et datagrid uden problemer. Får du en fejlmelding ved post 360 ?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:01 #2
Nej jeg får sådan set ikke en fejlmelding - den viser bare ikke mere end præcis 359 poster, og det er samme antal hver gang...

Kan ikke lige se hvad der skulle være galt...
Avatar billede testman Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:04 #3
'Min private konto

Tror jeg prøver at lave programmet forfra når jeg kommer hjem fra arbejde i dag - så vender jeg lige tilbage hvis det samme sker igen...
Avatar billede csvendsen Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:50 #4
Har du lavet scrolling af datagrid med låsning af overskrift?
Eller låsning af en kolonne i datagrid. Sidstnævnte kan være utrolig langsom, afhængig af hvorledes det er lavet.
Hvad viser: DataGrid1.Items.Count
Avatar billede testman Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:58 #5
Hvordan anvender man datagrid1.items.count?

Den skriver det ikke er en gyldig funktion!
Avatar billede testman Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:00 #6
Ingen låsning forresten.

BTW hvis du kan hjælpe mig med låsning af den kolonne ved vertikal Scroll vil jeg blive mægtig glad...
Avatar billede testman Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:04 #7
Jeg har forresten lavet en søgefunktion i programmet, og søger jeg på "tekst" på over en id på 359, så kommer den frem. Altså findes dataene i datagrid'et, men den vil bare ikke vise det...mærkligt synes jeg
Avatar billede csvendsen Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:53 #8
Nu ved jeg ikke om du kører i debug mode, men ellers kan du blot lave en midlertidig label i formen, og få antal poster i datagrid'et vist med f.eks.:
label1.text = datagrid1.items.count

Der er mange måder at låse overskrift og kolonne, men det er ikke helt så enkelt som det burde være, hvis det drejer sig om webform.
Prøv at søge på nettet efter 'vs.net datagrid lock header and columns'.
Avatar billede testman Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:08 #9
Items is not a member of system.form.datagrid

hvad gør jeg så?

Synes bare det er mærkligt at de sidste poster ikke vises. Ved at lave en søgning i runtime i det dataset som er dataource til datagridet viser det, at alle poster findes...
Avatar billede testman Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:26 #10
Smid lige et svar som tak for hjælpen.

Har fundet ud af hvad der er galt. Det viser sig at alle poster vises, bare ikke i rækkefølge efter ID. Den springer 30 poster over, som så vises til sidst af én eller anden grund.

Jeg siger tak for din tid, og jeg vil nu forsøge at finde ud at at lave et vertical scroll med to låste kolonner...

endnu engang tak
Avatar billede csvendsen Nybegynder
14. oktober 2005 - 17:43 #11
Fint nok at du fik fundet årsagen. System.form.datagrid må være windows form, og så er syntaksen nok en anden end til webform for at få antal poster i datagrid. Det har jeg ikke arbejdet med endnu. God fornøjelse med projektet.