Avatar billede oles Nybegynder
11. oktober 2005 - 11:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Soundblaster Live eller det interne lydkort??

Hej,

Jeg har for ca 9 måneder siden fået en ny Fujitsu Siemens pc    (P4 3,4 ghz, 1,5gb ram 2x200 gb hd og Radeon XT 800 X)

Spørgsmålet går nu på om jeg skal benytte det lydkort der er på bundkortet (Realteck High definition Audio ??) Eller om jeg skal isætte et ældre Soundblaster Live? (ca 2001-2002)

Jeg hører en del musik på pc'en og spiller af og til Battlefield, Far Cry, Doom, Brothers in Arms el. lign. og har et par rigitgt dejlige Creativ I-Trigue 3500 højttalere

Jeg kan ikke helt finde ud af præcis hvilken type Soundblaster kort det er, men på kortet står der Soundblaster Live og på den medfølgende cd står der Sounblaster Live 1024.

Kortet har model nummer: CT4830
Kortet har serie nummer: M4830040361671

Når jeg søger på model nummeret på deres hjemmeside kan jeg ikke finde noget..

1000 tak for hjælpen,

OleS
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 00:59 #1
Jeg har selv det samme kort liggende på hylden. Det endte der, efter jeg forgæves havde prøvet at finde en driver til det efter skift fra Windows 98SE til XP.

Jeg kunne godt få kortet til at spille, men der var en del funktioner, jeg ikke kunne få til at virke, bl.a. optageren.

Mit råd ville være at glemme det kort og måske finde et andet lydkort, hvis du vil have et PCI-lydkort og hovedsageligt bruger det til spil. Der findes mange lydkort til rimelige priser.
Avatar billede oles Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:24 #2
Jeg har tjekket cd'en igen, der er drivere til win 2000 så det kan sikkert godt lade sig gøre at få det til at køre under xp..
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 12:37 #3
Prøv det, og lad mig høre, hvordan det gik.

Hvis du kan bruge Soundblasterkortet, slipper du for, at CPU-en skal bruge alt for mange kræfter på at lave lyd.
Avatar billede oles Nybegynder
14. februar 2006 - 09:30 #4
hmmm.. Det kunne ikke lade sig gøre.. øv.. kortet er nu smidt i havnen..
Indtil videre bruger jeg det lydkort der er på bundkortet...
opret et svar og du får point.. :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2006 - 15:27 #5
Kommer her :)