Avatar billede sobr Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra frames til enkelte sider - kan der være problemer med det?

Jeg har droppet framesset til fordel (håber jeg) for enkelte sider, men kan der være problemer forbundet med det i forbindelse med søgemaskiner?
Avatar billede apo Praktikant
11. oktober 2005 - 05:06 #1
Så vidt jeg ved er søgerobotter som GoogleBot kun glad, hvis de ikke skal slingre sig vej gennem læssevis af frames og andet forstyrrende lir. Jeg kan ikke se, at der skulle være et problem i, i forhold til søgerobotterne, at gøre siderne mere enkle; Tværtimod vil jeg mene.

Oven i købet bliver dine besøgende måske mere glade for, at besøge et site uden hæmmende framesets; Personligt har jeg det sådan med sites der benytter framesets (Både frames og iframes), at jeg i snit maksimalt bruger 5 sekunder per site, før jeg forlader det igen (Det er sq ikke til at holde ud).

Bruger jeg en sjælden gang længere tid på et sådan site, er det fordi, der virkelig er noget på sitet, der har kunne fange min interesse (Og så interessante websites findes der ikke mange af).

Keep it simple.
Avatar billede apo Praktikant
14. oktober 2005 - 16:41 #2
Tak for points :-)