Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:25 Der er 24 kommentarer

Hvordan bruger jeg netcallback?

Hej eksperter

Jeg har kigget lidt på det her program http://netcallback.sourceforge.net/ og jeg har en ide om jeg kan bruge det, men jeg aner ikke hvordan. Jeg kan se der er noget med linux makefile, men jeg håber jeg kan bruge det på Windows. Jeg har et ønske om at kunne downloade med azureus på port 6881 gennem mit kollegies eller helt UDP lukkede firewall. Kan nogen sige mig om dette er løsningen, og i så fald hvordan jeg bruger det? Jeg aner intet om java selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 21:31 #1
kommandoerne til at starte det er angivet på den side du linker til

da det er java kan det godt køre på windows

men du skal have en server udenfor din firewall for at kunne bruge det
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:37 #2
Ja, jeg har set kommandoerne. Jeg ved bare ikke hvordan de skal bruges. Jeg prøvede at oprette en .bat fil i min java mappe, med et af eksemplerne, og placerede netcallback.jar i samme mappe. Jeg ved at både java.exe og netcallback lå i samme mappe som .bat filen, men den skriver at den ikke kan få adgang eller bruge netcallback.jar. Kan min egen computer ikke agere som server, eller hvad mener du?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 21:43 #3
copy paste kommando + fejl besked herind

har du kigget på de tegninger på siden ?
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:47 #4
ja, hehe, men de forvirrer mig lidt. Den første forstår jeg, men de næste bliver lidt mere tricky - så jeg har egentlig ikke givet mig tid til at forstå dem.
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:52 #5
Kommando jeg prøvede med var "java -jar netcallback.jar -private -service free 1234 -tcp protected 80 -udp protected 161"
Fejlen hedder: unable to acces jarfile netcallback.jar
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:00 #6
jo, nu kom der hul igennem. Jeg skulle åbenbart skrive hele stien. Troede den tog fra roden af bat filen, men jeg åbnede den fra en anden mappe i command, da jeg af en eller anden årsag ikke kan få lov at gå ind i programmmer-mappen i command. Jeg har lavet et screenshot, men hvordan kan jeg dele det?
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:01 #7
her er det tror jeg:

C:\DOCUME~1\KRE~1>c:\programmer\java\jre1.5.0_04\bin\forwarding.bat

C:\DOCUME~1\KRE~1>C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\java.exe -jar C:\Programmer
\Java\jre1.5.0_04\bin\netcallback.jar -private -service free 1234 -tcp protected
80 -udp protected 161
java.net.UnknownHostException: protected: protected
        at java.net.InetAddress.getAllByName0(Unknown Source)
        at java.net.InetAddress.getAllByName(Unknown Source)
        at java.net.InetAddress.getByName(Unknown Source)
        at net.sourceforge.netcallback.PrivateServer.<init>(PrivateServer.java:1
19)
        at net.sourceforge.netcallback.PrivateServer.main(PrivateServer.java:529
)
        at net.sourceforge.netcallback.NetCallback.main(NetCallback.java:55)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 22:10 #8
har du en private server ved navn "protected" ?
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:13 #9
nejnej, det her var bare en test med et af eksemplerne, for at se om det var sådan det virkede. Jeg er slet ikke nået til hvordan det virker. Hvad har jeg brug for? Jeg har min egen computer, og jeg har adgang til ftp servere ude på nettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 22:15 #10
det er jo ikke nok

den side starter med at sige:

NetCallback consists of a public and a private server. The public server executes on a host outside the firewall and is responsible for receiving port forwarding connection requests. The private server executes on a host behind the firewall and is responsible for contacting the public server and connecting the protected TCP and/or UDP service to the public server clients. The connection between public and private server may be optionally encrypted using SSL.
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:35 #11
Ja, ok. Jeg troede det var min egen computer der var private server. Kan jeg bruge programmet til det jeg skrev først?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:18 #12
det kan den også godt være

men hvad med den public ?

----

hvis du har en public server hvor du kan køre programmet udenfor kollegiets
firewall så ja ellers nej
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:21 #13
Altså jeg har adgang til flere ftp servere, og én af dem er en min fætters som jeg har fuld adgang til hvis det er ønsket.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:35 #14
så kan du vel starte den public server på den
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:37 #15
ja ok, men her står jeg desværre af. Det var det jeg håbede på hjælp til. Jeg ved ikke hvad det kræver for at starte en server, og hvordan jeg sætter programmet op på den.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:41 #16
det står jo klart dokumenteret i linket hvordan du starter begge servere
Avatar billede vertu Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:47 #17
ok, jeg må nok læse siden bedre så. Men da jeg intet ved om servere, er jeg uklar over hvad der i dette tilfælde definerer en server. Jeg må se ad. Smid et svar, så ska du få point.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:48 #18
i dette tilfælde er en server bare et program som kører permanent
Avatar billede vertu Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:19 #19
ok, men det er det jeg ikke er helt sikker på hvordan det kører. Men det kan min fætter sikkert hjælpe mig med. Tak for hurtig hjælp.
Avatar billede vertu Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:36 #20
En sidste ting. Skal jeg have en åben UDP port, for at kunne benytte det? For det er UDP porte jeg håber at kunne bruge, da mit kollegies firewall blokerer for alle.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2005 - 09:57 #21
nej - hele pointen med det tool er at den kan tunnele din UDP trafik gennem TCP
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 19:21 #22
så mangler du kun at acceptere svaret
Avatar billede vertu Nybegynder
05. november 2005 - 07:07 #23
Ja, du får dine point, selv om jeg ikke er 100 % sikker på hvilke servere jeg kan køre programmet på, Jeg har rent faktisk endnu ikke fået svar på mit spørgsmål. Vær opmærksom på, jeg er 100% by bruger på dette område. Jeg aner ingen forskel på servere. Det var netop derfor jeg skrev -  for at få en vejledning i, hvorden jeg sætter programmmet op på en ekstern server og i så fald hvilken type server. jeg gentager jeg aner inttet om servere og mit spørgsmål var hvordan jeg sætter dette program op på en hvilken som helst type server (ínkl. ftp).
Avatar billede vertu Nybegynder
05. november 2005 - 07:08 #24
og point ril arne