Avatar billede nijel Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg mine iframes til at gå 2 eller 3 steps tilbage

Hej, eksperter

Jeg har lavet en hjemmeside ved brug af iframes (3 stk. på samme side). Det fungerer nu egentlig meget godt når man klikker rundt i menuerne. Dog er der et problem, og det er tilbage knappen. Scriptet loader alle frames på samme tid, men benytter man tilbageknappen i browseren går den kun 1 skridt tilbage i history. Dvs. et frame ad gangen, og det er ret ærgeligt for navigationen. Er det muligt at "snyde" eller omdirigere scriptet til at gå alle/flere frames tilbage?

Scriptet jeg bruger ser sådan ud:

</script><script language="javascript">
function loadTree(iframe1URL, iframe2URL, iframe3URL)
{
parent.FRAME1.location.href=iframe1URL
parent.FRAME2.location.href=iframe2URL
parent.FRAME3.location.href=iframe3URL
}
</script>

NB Jeg er udemærket klar over at det ville være bedre at bruge php eller asp til den slags problemer, men nu er siden altså bygget op via frames.
Avatar billede roenving Novice
10. oktober 2005 - 18:23 #1
Så skal du lave noget onload i alle frames, som checker, at de rigtige frames findes i alle de andre frames !-)
Avatar billede nijel Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:31 #2
Og hvad betyder det så i kodesprog ???
Avatar billede nijel Nybegynder
20. oktober 2005 - 02:15 #3
jmfgmdf