Avatar billede psyc0p Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:29 Der er 14 kommentarer

SSE Support af AMD Athlon XP 2200+ på en ECS K7S5A

Hej eksperter

jeg ved at mit nuværende bios IKKE understøtter SSE.
Jeg har hørt at hvis man opdatere biosen kan man få SSE support, har dog aldrig prøvet at flashe en bios før.

Spørgsmålet er, er her nogen der kan forklare hvordan jeg flashe mit bios? en lille quick guide ville være nice.

Har Windows XP Pro, og mit motherboard hedder ECS K7S5A

På forhånd tak.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:12 #1
Avatar billede psycop Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:19 #2
Jeg har set på det har, og har også forstået det lidt, problemet er bare at når jeg er ude i DOS og jeg prøver at starte amiflash melder den bare fejl, har brugt nero til at lave en boot cd, ved ikke om det kan være det der er galt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:29 #3
du skal være sikker på den ER den rigtige..!!!

og du skal pakker filerne ud (din nye bios), før du ligger dem på diskette el. lign.
ellers ved jeg ikke lige..O)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:59 #4
Jeg mener at vide at SSE understøttelse ligger i CPU og ikke i BIOS. At man måske kan slå det til og fra i BIOS er en anden snak. Omkring BIOS flash bør du undersøge om dit bundkort skal "låses op" via en jumper eller lignende før den slags kan lade sig gøre. Endvidere er det set at .bin filen er skrivebeskyttet hvilket gi'r fejl.
Avatar billede psycop Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:11 #5
Jeg ved at mit CPU understøtter SSE, problemet er bare mit bundkort, har fået at vide at jeg skal flashe det til en nyere version så jeg kan slå SSE til, jeg har udpakket filen jeg har downloaded det er en .ROM
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:12 #6
hvilken fejl for du..?
Og du har cecket at det ikke er en ældre version du har hentet.?
Avatar billede psyc0p Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:28 #7
Her er fejlen jeg får når jeg prøver på at starte det amiflash tool:
http://img425.imageshack.us/img425/3888/dos2bc.jpg
Og ja, det er den nyeste version jeg kunne finde, nyere end den jeg har
Avatar billede psyc0p Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:19 #8
ingen der kan hjælpe? :S
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:22 #9
den er svær, der er ikke meget på nettet om de fejl..O/

de eneste bud jeg kan gi´, er at starte forfra..sorry
Avatar billede psyc0p Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:38 #10
har prøvet mange gange at starte forfra, brændt nye boot cder ud, intet hjalp..
Jeg får samme fejl igen og igen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:02 #11
øv, for det ikke godt.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:04 #12
du er velkommen til at at prøve med et nyt spm, måske andre har et bud.. luk dette tag selv point´ne.. og opret et nyt..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:41 #13
ellers måske et program som dette kan hjælpe dig..??
http://www.ami.com/utilities/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. september 2006 - 16:46 #14
var der en løsning her...??