Avatar billede vels Nybegynder
10. oktober 2005 - 09:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

import af data

Hej

Hvordan importere jeg et dump til en PostgreSQL db fra commando pormpen (på en windows postgresql version 8)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 10:40 #1
fra docs:

22.1.1. Restoring the dump

The text files created by pg_dump are intended to be read in by the psql program. The general command form to restore a dump is

psql dbname < infile

where infile is what you used as outfile for the pg_dump command. The database dbname will not be created by this command, you must create it yourself from template0 before executing psql (e.g., with createdb -T template0 dbname). psql supports options similar to pg_dump for controlling the database server location and the user name. See psql's reference page for more information.

Not only must the target database already exist before starting to run the restore, but so must all the users who own objects in the dumped database or were granted permissions on the objects. If they do not, then the restore will fail to recreate the objects with the original ownership and/or permissions. (Sometimes this is what you want, but usually it is not.)

Once restored, it is wise to run ANALYZE on each database so the optimizer has useful statistics. An easy way to do this is to run vacuumdb -a -z to VACUUM ANALYZE all databases; this is equivalent to running VACUUM ANALYZE manually.
Avatar billede vels Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:00 #2
tak for svar, havde sådan set en syntax:
psql -U compiere -f c:\Compiere2\data\KompierePGSQL.dmp kompiere

Men har imellem tiden fundet ud af jeg mangler noget der hedder PL/java nogle der har en opskrift til hvordan man installer det i win xp`?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:23 #3
Avatar billede vels Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:25 #4
har set på siden :( syndes ikke lige jeg kan finde den gyldene løsning på sådan her gør du, og du ender med at blive glad he
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:29 #5
Avatar billede vels Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:13 #6
"dynamic_library_path = '$libdir:<pljava installation>'

Note that on the win32 platform (not cygwin) you need to use a semicolon as a path separator and double backslashes (since backslash is the escape character in the postgresql.conf file) as directory separators."

Hvor er det lige man skal bruge ; er det sådan her mon?

dynamic_library_path = '$libdir:c:\\mappe_med\\pljava';

Eller jeg er galt på den
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2005 - 15:39 #7
dynamic_library_path = '$libdir;c:\\mappe_med\\pljava';

tror jeg (\\ er god nok men ; fremfor :)
Avatar billede vels Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:35 #8
fatter kein af det her:
C:\Compiere2\data\CMPCSPostgreSQL>psql -U postgres kompiere < cmpcs.dmp
Password:
psql: FATAL:  password authentication failed for user "postgres"

Jeg får ikke engang mulighed for at skrive password, har prøvet at tilføje -W men hjælper ikke??? Brugeren findes så jeg er helt stået af :(
Avatar billede vels Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:39 #9
det der undre mig mest er at det her virker :
C:\Compiere2\data\CMPCSPostgreSQL>psql -U postgres -d kompiere
Password:
Welcome to psql 8.0.4, the PostgreSQL interactive terminal.

Type:  \copyright for distribution terms
      \h for help with SQL commands
      \? for help with psql commands
      \g or terminate with semicolon to execute query
      \q to quit

Warning: Console code page (850) differs from Windows code page (1252)
        8-bit characters may not work correctly. See psql reference
        page "Notes for Windows users" for details.

kompiere=#
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2005 - 23:00 #10
hvad siger

C:\Compiere2\data\CMPCSPostgreSQL>psql -U postgres -d kompiere < cmpcs.dmp
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 19:23 #11
OK ?