Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ghost laver en fejl "Error 36000" hvad skal jeg gøre

Hejsa...

Jeg har siddet hele eftermiddagen og prøvet at clone to harddiske med ghost...
Ghost bliver ved med at lave den sammen fejl, allerede inden det starter op...

Det jer har gjort er at jeg har bootet en xp maskine op i ms-dos,med en boot disk skal jeg har lavet (format a: /s /q). herefter smider jeg ghost i diskdrevetog køre ghost.exe, her efter står den og summer lidt, hvor efter den skriver:

Detalis outpot to file: ghosterr.txt

ABORT: 36000, A GeneralExceptopn occurred
Abort detalis output to GHOSTERR.TXT
Pleas contact Symantec Technical Support at.... osv...

Hvad betyder denne fejl 36000, jeg har prøvet at finde ud af det på deres hjemme side, men kan ikke rigtig komme videre...

Jeg håber at der en en der kan hjælpe mig...

/Nemet
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:51 #1
Du kunne jo starte med at fortælle os hvad den GHOSTERR.TXT fil indeholder.
Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:52 #2
ja ok... 2 sec...
Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:54 #3
GHOSTERR.TXT

*********************************
Date  : Sun Oct  9 17:36:44 2005
Error Number: (36000)
Message: A GeneralException occurred
Version: 7.50 (Dec  1 2001, Build=335)
Command line arguments: -ntc- -fni -ffx -fns -ntil
Active Switches :
      No Switches specified in options panel or ghost.ini
ProgMode            : no progmode
PathName            :
DumpFile            :
DumpPos            : 0
File64 buffersize  : 0
FlagImplode        : 0
FlagExplode        : 0

Mouse IRQ Status    : Not in IRQ(0)
Processor exception
Generated at HardExceptionHandlerDjgpp.cpp:314

Program Call Stack
main

Exception code: 0000000e Page fault Error: 0004
Registers:
EAX=00000000 EBX=00001000 ECX=0000000b EDX=ffffff4f ESI=00000000 EDI=000034c4
EBP=002f8760 ESP=002f8728 EIP=00003939 FLG=00013246
CS: sel=00af  base=10000000  limit=002fffff
DS: sel=00b7  base=10000000  limit=ffffffff
ES: sel=00b7  base=10000000  limit=ffffffff
FS: sel=00a7  base=0001a1c0  limit=0000ffff
GS: sel=00bf  base=00000000  limit=0010ffff
SS: sel=00b7  base=10000000  limit=ffffffff

Application stack: 002f8784..00278784
Exception stack:  002786c8..00276788

Call frame traceback EIPs:
  0x00003939
  0x001be152

Fat details:

NTFS details:

NTFS Global Flags:
    contiguousWrite=0 forceDiskClusterMapping=0
    inhibitCHKDSK=0 ignoreBadLog=0 ignoreCHKDSKBit=0
    enable_cache=0 xfrbuflen=0
    last_attr_type = 0

Disk Info :
  remote.............0
  drive..............0
  sectors_used.......0
  estimated_used.....0
  pemax..............0
  Version............0

# Ord Boot Id Ext First    Num      Last    Used    NTFS

Disk Info :
  remote.............0
  drive..............0
  sectors_used.......0
  estimated_used.....0
  pemax..............0
  Version............0

# Ord Boot Id Ext First    Num      Last    Used    NTFS

*********************************
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:58 #4
Ja, den hjalp jo så ikke det store, men man kunne jo aldrig vide...

"Det jer har gjort er at jeg har bootet en xp maskine op i ms-dos,med en boot disk skal jeg har lavet (format a: /s /q). herefter smider jeg ghost i diskdrevetog køre ghost.exe, her efter står den og summer lidt, hvor efter den skriver:"

Skal det forstås sådan at du har lavet en bootdisk manuelt? Det kunne godt være anledningen til problemer.

Hvis det er det du har gjort, så prøv i stedet at bruge det værktøj der følger med Ghost til formålet.
Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:02 #5
ok... Ja jeg har lavet den manuel, men det er jo bare for at den skal starte op i dos... så jeg kan clone den...

Hvad for et værktøj tænker du på?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:06 #6
Når du kører Ghost i Windows burde den kunne lave en bootdisk. Jeg ved ikke lige hvilken udgave det er du har, men i 2003 er det Norton Ghost Boot Wizard under Ghost Utilities.

Du behøver i øvrigt ikke selv lave en bootdisk manuelt for at starte op i DOS, du kan blot lave en med Ghost og så rette opstartsfilerne lidt til hvis Ghost ikke skal starte med det samme.
Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:09 #7
ok... jamen jeg skal da se på det... hvad mener du med at rette opstartsfilerne?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:11 #8
Efter du har lavet en bootdisk kan du gå ind og ændre på autoexec.bat, så den ikke starter Ghost automatisk. Det gør at du eksempelvis kan sætte netværksdrev om manuelt.

Du bør dog kunne få Wizarden til at lade den gøre alt det for dig uden at du selv skal i gang, så det burde ikke blive aktuelt.
Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:13 #9
ok...

Jeg prøver at kigge på det, men du ved altså ikke hvad den der fejl meddelse betyder...?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:15 #10
Nej. Der er ikke givet nogle detaljer udover at det er en generel fejl, så det blvier lidt svært :)

Du bliver nødt til at have fat i Symantec hvis du skal finde ud af hvad den betyder. Men foreslår nu lige at du prøver med en "normal" Ghost bootdisk ;)
Avatar billede nemet Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:17 #11
ok det skal jeg gøre... tak for hjælpen... smid et svar så får du lige lidt point
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:17 #12
Det var så lidt - og tak for point :)