Avatar billede none01 Nybegynder
08. oktober 2005 - 22:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PHP 4x og Mysql 4.1x på IIS

Hej alle!
Jeg har et problem med at jeg ikke kan få php til at virke på min IIS 6.0 server.
Jeg bruger PHP 4.x og MySQL 4.1x, og jeg vil få phpmyadmin til at virke på serveren.
Jeg ved at hvis man har en MySQL database som er over 4.0, så skal man bruge mysqli.dll extension, men det kommer jo ikke med i php 4.x.
Jeg har prøvet at lægge mysqli.dll over fra php 5.x i min, men så startede jeg med at få fejlen:
Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\Program Files\Zend\WinEnebler\lib\php_ext\php_mysqli.dll' - Access is denied.
når jeg prøver at gå ind på phpmyadmin.
Jeg ved at php 5 kan uden problemer gå ind på MySQL 4.1 databasen, men jeg vil helst bruge php 4 hvis det er muligt?
Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede beef12 Nybegynder
08. oktober 2005 - 22:49 #1
højreklik på php_mysqli.dll fil og tildel rettigheder til din IIS bruger.
Jeg er ikke sikker på hvor mange rettigheder den skal bruge, men du kan bare prøve dig frem...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
08. oktober 2005 - 22:50 #2
Lige til din oplysning: Du *skal* ikke bruge mysqli.dll ved nyere MySQL versioner, men du *kan*. Den almindelige mysql.dll kan stadig bruges, også til MySQL 5.
Avatar billede none01 Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:01 #3
hmm... Når jeg prøver at bruge mysql.dll får jeg denne fejl hvis jeg prøver at gå ind på phpmyadmin:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

?
beef12 det hjalp ikke, jeg prøvede at give den fulde rettigheder, men der skete ikke noget andet.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:05 #4
Måske du kører en ældre udgave af PHP 4.x? Kører selv med Mysql 5 og PHP 5 på min bærbare, og kan fint bruge både mysql og mysqli til PHPMyAdmin...
Avatar billede beef12 Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:06 #5
Til det første du skrev: Samme problem har jeg. Tror ikke der er nogen vej udenom.

Til selve problemstillingen: Det er underligt at du får en besked om at det er rettigheds issue - det burde have hjuplet på det. Er det brugeren IUSR_<maskinenavn> du har givet rettighederne ikke?
Avatar billede beef12 Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:07 #6
måske skal du i virkeligheden give IUSR ret til mappen: php_ext
Avatar billede ttopholm Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:07 #7
Det er fordi i version 4.1 introduceret mysql en ny password-hash-metode.. Du skal bare konvertere dit passwords om til old_password, så virker det
Avatar billede ttopholm Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:08 #8
Avatar billede none01 Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:10 #9
pidgeot jeg køre PHP Version 4.3.9
beef12 ja det er IUSR brugeren jeg satte rettighederne ved, den stoppede os med at komme med fejlen på serveren, men der kom den samme fejl som før når jeg prøvede at gå ind på phpmyadmin og det var:
cannot load mysqli extension;
please check PHP configuration
Avatar billede none01 Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:32 #10
Tusind tak ttopholm :D

Smid et svar ind så du lige kan få din fortjenste hehe...
Avatar billede jacla Nybegynder
15. oktober 2005 - 23:30 #11
kontakt evt stewart33@hotmail.com hun kan hjælpe dig
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. oktober 2005 - 11:14 #12
svar
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
09. januar 2006 - 08:28 #13
Lukketid??