Avatar billede fagpoler Novice
07. oktober 2005 - 15:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere Menu lag (Fold ud)

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lægge flere menulag ind, sådan at jeg har flere undermenuer.
sådan ment her
**************************************
forside
Lag1..........|Nr1 (LAG1
Alm.link      |Nr2
Alm.link      |Nr3
Alm.link      |Nr4
Alm.link
Lag1..........|Nr5 (LAG2)
Alm.link      |Nr6
Alm.link      |Nr7
Alm.link      |Nr8
Alm.link
***************************

Jeg har følgende kode men der har jeg kun 1 undernenu (lag1)

<html>

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

</head>

<body topmargin="0" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" bgcolor="#00FFFF">

<SCRIPT language=javascript>

function mOver(c) {
c.style.backgroundColor = "#E60000"
    c.style.color  = "#ffffff";
    c.style.cursor = "pointer";
    c.style.cursor = "hand";
    c.style.fontWeight = ""

}
function mOut(c) {
c.style.backgroundColor = "";
    c.style.color  = "#000000";
    c.style.cursor = "pointer";
    c.style.cursor = "hand";
    c.style.fontWeight = "normal"
}
function nOver(c) {
c.style.backgroundColor = "#E60000";
    c.style.color  = "#ffffff";
    c.style.cursor = "pointer";
    c.style.cursor = "hand";

}
function mClick(c, url) {

    location.href = url;
    event.cancelBubble=true;

}
</SCRIPT>
<SCRIPT language=JavaScript>
                var boks1= new Array('lag1')
                function showDropdown(sender)

                {

                    for(var i=0;i<boks1.length;i++){
                        document.getElementById(boks1[i]).style.display = "none"
                        document.getElementById(boks1[i]).style.fontWeight = "bold"

                    }
                    sender.style.display = ""
                }

                function closeDropdown(sender)
                {
                sender.style.display = "none"
                }
            </SCRIPT>

<div align="center">
<table border="0" width="100%" id="table4" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
    <tr>
        <td>

<div align="center">
    <table border="0" width="870" id="table41" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
            <td height="111" valign="top">
            &nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
            <table width="100%" id="table43" cellspacing="0" cellpadding="0" height="501">
                <tr>
                    <td width="1%">
                    &nbsp;</td>
                    <td width="18%" valign="top">
                    <table border="0" width="101%" id="table44" cellspacing="0" cellpadding="0">
                        <tr>
                            <td>
                            <TABLE cellPadding=0 width=147 border=0 id="table45" height="43" cellspacing="0">
<TBODY>

<tr>
                        <td onmouseover= mOver(this) onclick="I1.location='forside.htm'"
        onmouseout=mOut(this);closeDropdown(lag1) width="92%" height="20"><p>
                        Startside</p></td>
                        <td width="3%" height="15" style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000; font-weight: normal; font-style: normal; text-decoration: none">&nbsp;<div style="border:1px dotted #FE0103; Display: none; position: absolute; z-index: 2; left:167px; top:147px; padding-left:4px; padding-right:4px; padding-top:1px; padding-bottom:1px" onmouseout=closeDropdown(lag1) id="lag1">
                    <table onmouseover=showDropdown(lag1) border="0" width="159" id="table46" cellpadding="0" cellspacing="0">
                        <tr>

                            <td onmouseover= nOver(this) onclick="I1.location='butik1.htm'"
        onmouseout=mOut(this) bgcolor="#FFFFFF" width="157" height="20"><p>Nr1</p></td>
                        </tr>
                        <tr>

                            <td onmouseover= nOver(this) onclick="I1.location='butik2.htm'"
        onmouseout=mOut(this) bgcolor="#FFFFFF" width="157" height="20"><p>
                            Nr2</p></td>
                        </tr>
                        <tr>

                            <td onmouseover= nOver(this) onclick="I1.location='butik3.htm'"
        onmouseout=mOut(this) bgcolor="#FFFFFF" width="157" height="20"><p>Nr3</p></td>
                        </tr>
                        <tr>

                            <td onmouseover= nOver(this) onclick="I1.location='butik4.htm'"
        onmouseout=mOut(this) bgcolor="#FFFFFF" width="157" height="20"><p style='line-height: 110%;'>
                            Nr4</p></td>
                        </tr>
                        </table>
                </div></td>
                    </tr>
<tr>
                        <td onmouseover= mOver(this);showDropdown(lag1) onclick="I1.location='special.htm'"
        onmouseout=mOut(this) width="92%" height="21"><p>Boks1</p></td>

                        <td width="3%" height="21"></td>
                    </tr>
</TBODY></TABLE>
                                            </td>
                        </tr>
                    </table>
                    <table border="0" width="100%" id="table52" cellspacing="0" cellpadding="0">
                        <tr>
                            <td bordercolor="#FFFF00">&nbsp;</td>
                        </tr>
                        </table>
                    </td>
                    <td  width="75%" align="center">
                    <iframe name="I1" border="0" frameborder="0" height="461" width="634" src="forside.htm">Webbrowseren understøtter ikke indbyggede rammer eller er aktuelt konfigureret til ikke at vise indbyggede rammer.
                    </iframe></td>
                </tr>
                </table>
            </td>
        </tr>
    </table>
</div>
        </td>
    </tr>
</table>
</div>
</body>

</html>
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:28 #1
Med "fold ud" mener du så at af feks lag 2 skal kunne åbnes og lukkes så indholdet forsvinder ???
Avatar billede fagpoler Novice
09. oktober 2005 - 07:01 #2
Undskyld den lange svartid.Ja nogle almindelige link og, når man kommer til et link der har flere undermenuer lukkes der et lag op med flere link som er lagt ind i lag, der så lukkes når man har musen på et andet link i hovedmenuen, eller på et andet link med undermenuer.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:11 #3
Oki... Jeg har med hjælp fra roenvig lige lavet noget tilsvrende... du kan sikker få en del ud af at se mit indlæg og hans svar...skulle give dig et par løsninger....
http://exp.dk/spm/654310?Esession=7538deda3b6e990466447877869372df
Avatar billede fagpoler Novice
09. oktober 2005 - 15:58 #4
Det jeg tænkte på er menuen lignende som http://www.danrenservice.dk/ bare med flere undermenuer her er kun 1 undermenu
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
09. oktober 2005 - 16:03 #5
du kan bare bygge flere på ... men ok....den du henviser til er af en noget anden slags...
Avatar billede fagpoler Novice
11. oktober 2005 - 08:04 #6
Undskyld den lange svartid, jeg har ikke været hjemme, mange tak for din hjælp, hvis du ligger et svar, får du dine point.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
11. oktober 2005 - 11:58 #7
Jamen er da glad hvis det lenik hjalp dig ;-)
Avatar billede fagpoler Novice
14. oktober 2005 - 07:17 #8
lukket